"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023

Как да променим педагозите и образованието на XXI век

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-11-2023
in Новини 2023
A A

За учебната 2023/2024 година 548 български училища са със статут на иновативни. Това отбеляза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на Националната конференция с международно участие „Умения за иновации в образованието“. Във фокуса на събитието са професионалното развитие на педагогическите специалисти, ученето чрез игра и STEAM образованието.

„Образованието на XXI век е свързано с редица предизвикателства, а същевременно това е консервативна система. Тя обаче също се променя – в името на бъдещето на нашите деца и по-добрата им реализация“, подчерта министър Цоков. По думите му ковид пандемията е оказала влияние за бързо навлизане на повече дигитални решения. „Днес обаче е време на оценка и изолиране на тези, които не доведоха до очакваните резултати, както и до надграждане на добре работещите решения“, обясни министър Цоков.

В своето изказване той цитира Едуард де Боно и известната му мисъл, че „ако не проектирате бъдещето, някой или нещо друго ще го проектира вместо вас“. „Затова призовавам професионалистите и тези, които са част от образователната ни система, да бъдат тези, които да проектират бъдещето на образованието. Защото в противен случай има опасността някой друг да го направи вместо тях“, подчерта проф. Цоков.

Събитието събира на на 24 и 5 ноември в „Интер Експо Център“ в София над 400 директори на училища, учители, представители на институции, неправителствени организации, образователни експерти, медии и други заинтересовани лица. Организатор е Центърът за творческо обучение.

Форумът ще предостави възможности за диалог и обмен на добри практики в развитието на ключови умения на учители и ученици с подкрепата на технологиите и иновативни методи на преподаване.  Ще бъде отделено внимание и на теми като мотивацията за учене през целия живот, технологиите в подкрепа на приобщаващото образование, STEM/STEAM образованието и проектно базираното учене, ученето чрез игра, както и социално-емоционалното образование.

Провеждат се презентации и панелни дискусии с водещи експерти. Представители на Google for Education ще покажат доклада си за бъдещето на образованието. Специален гост е Сорен Томсен, ръководител на въздействието на програмите на LEGO® Education, Дания. В световен мащаб той работи за въвеждане на ученето чрез игра като двигател на въздействие върху обучението, което вдъхновява и развива „строителите“ на бъдещето. Сред гостите са и други международни лектори като Олав Адами, основател на Fourcast for Education Белгия; Толга Йълдъръм, мениджър на международните програми за космическо обучение Space Camp Turkey, Гонзало Санчес от Edpuzzle и други. В панелни дискусии и през двата дни се включват директори и учители на училища и детски градини от София, Пловдив, Бургас, Хасково, с. Цонево, Видин, Карнобат, Свищов, Гоце Делчев, Русе, Габрово и други.

Във втория ден на конференцията в три зали ще се осъществят практически работилници и презентации. В зала „Учене чрез игра“ гостите ще участват в практическа работилница за кодиране и работа в екип с LEGO® Education за различните образователни етапи. В залата „Лидери в образованието“ ще се дискутират мотивацията и непрестанната квалификация на екипа. Ще бъде представена програмата за развитие на училищни лидери – Google Certified Trainers, както и  практическа работилница „Пътешествие за лидери“. В зала „STEM и ПБО“ ще има открит урок по програмата „Умения за иновации“ на Intel, както и различни презентации и демонстрации на теми екологично образование, електрически STEM картинг, изкуствен интелект и други.

Your Image Description

Свързани статии:

Япония търси български ИТ и ядрени специалисти Средищните училища намаляват От училището към успешната кариера МОН с акцент върху медийната грамотност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

267 300 лева за стипендии на даровити деца

Next article

Интегрирана подкрепа за децата със специални потребности

Next article
Интегрирана подкрепа за децата със специални потребности

Интегрирана подкрепа за децата със специални потребности

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"