"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 41, 2016

Реформата иска специалисти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-10-2016
in Брой 41, 2016
A A

Това заяви тя в лекция пред студенти в Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Тя обясни, че учители могат да станат специалисти с познанията си в дадена област – инженери, биолози, химици, информационни технологии и други. По думите на просветния министър усилията ще са заложеното 10-процентно увеличение на учителските заплати да е само начало на по-големите инвестиции в образованието. Но освен за заплати според нея става дума и за квалификация, кариерно развитие, отчитане на активна работа по проекти, резултати на децата. Специално изследване за проблемите в подготовката и реализацията на хората, които се обучават в педагогически специалности, поръчано от МОН, сочи, че за периода 2007 – 2013 г. чувствително намалява относителният дял на младите кадри до 34-годишна възраст – от 15% за 2007 г. през 2013-а те са 9,9%. Значително се увеличава броят на кадрите на възраст 55 и повече години – от 16,8% за 2007 г. той нараства на 29,3 % за 2013 г. „Държавният стандарт за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти предвижда въвеждаща квалификация за новопостъпилите учители – подчерта министър Кунева. – Нужен им е наставник, като на всяка първа работа, младият човек има нужда от напътствия. Затова се дават възможности за допълнително възнаграждение за наставника, който трябва да подкрепи младия колега при въвеждането в работата и срещата с училищната среда и документацията.“ Вицепремиерът подчерта още, че новият стандарт за квалификация въвежда прозрачна система за кариерно развитие, което няма да е обвързано само с годините учителски стаж. Важни стават и получените квалификационни кредити, придобитата професионалноквалификационна степен. Ключово става и атестирането на всички педагогически специалисти. Предвижда се в подкрепа на социалния статус на учителите да се поемат битовите и транспортните разходи за населени места, където не достигат специалисти.

Четете повече в бр. 41, 13 – 19 октомври 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Държавата ще контролира обучението у дома Default ThumbnailПовече пари за образование Започна диалогът за стандартите Минимум 50 % практика в професионалните гимназии

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Образованието е фундамент

Next article

Маломерни паралелки и в градовете

Next article

Маломерни паралелки и в градовете

Търсеното училище

Европарламентът заседава в… България

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"