Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2018 Брой 48, 2018

Потомствените професии привличат

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 48, 2018
0
Потомствените професии привличат
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Подготвя техници трета квалификационна степен по строителство и архитектура, по водно и транспортно строителство. Обучава геодезисти. Трета година приемат ученици и в паралелка със специалност „Архитектурна реставрация“. Тя е много ценна, защото освен с квалификация строителен техник завършилите я овладяват технологията на реставрационните и консервационните дейности.
Резултатите засега сочат, че е успешен опитът на училището да се приемат и обучават строители на пътища, магистрали и съоръжения към тях. Младите специалисти ще получават втора квалификационна степен, т.е. изпълнители.
„Строителството е потомствена професия. Когато родителите се занимават със строителство, обикновено държат и децата им да продължат професията. Факт е, че училището има ученици и от Гоце Делчев, чиито родители са строители, въпреки че им е далече“, обяснява инж. Евтимка Митева – директор на ПГСАГ.
Второ поколение строители учат тук. И това вдига високо „летвата“. За преподавателите е ясно, че вкъщи ще разпитат децата – кой им преподава, на какво и как ги учат. Ученици и родители коментират учебното съдържание и практиките по специалните предмети. Какъв е изводът от тези разговори, който оценява нивото на днешното образование, сравнено с това, давано преди 20 години в професионалната гимназия? За инж. Митева въпросът е риторичен – качеството на образованието не търпи заместители. Затова и всяка година приемат по три паралелки. През последните години идват ученици в десети и единадесети клас – стига да се освободи място. Не е за пренебрегване и фактът, че 10 от учителите, или близо една трета от педагогическия екип, са завършили именно Строителната гимназия. Директорът има свое правило. От кандидатстващите за учителско място, при равни други условия, избира завършилия гимназията.

 

Четете повече в бр. 48, 29 ноември – 5 декември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Нашата Трета гимназия От таблото на стената до 3D холограмите В СПА столицата на Балканите Хоро на толерантността

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Съюзи с особени изисквания

Next article

Bulgarian Language and Literature, issue 6/2018, Volume 60

Next article

Bulgarian Language and Literature, issue 6/2018, Volume 60

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.