"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 2, 2021

Горска педагогика за най-малките

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-01-2021
in Брой 2, 2021
A A

Знаете ли любопитни факти за малкия креслив орел? Той се различава от големия си събрат по по-дребното тяло и в полет перата му отдолу са черни, а подкрилията кафяви (при другия е обратното). Определян е като типичен „далечен мигрант“, защото прелита почти 10 000 км до мястото на зимуване.
В страната ни е защитен вид, като в Червената книга е включен в категорията уязвим. А знаете ли, че на три птици с имена Кубрат, Тервел и Бояна са маркирани сателитни предаватели през юли м.г., чрез които експертите ще могат да направят по-задълбочено проучване на вида.
За малкия креслив орел и за още много биологични видове разказват горските педагози в Шумен. „Още в първите години от създаването си през 1980 г. дирекцията на ПП „Шуменско плато“ работи с деца от всички възрасти. Освен запазване на биологичните видове и техните местообитания една от целите ни винаги е била създаване на правилно отношение към природата. През годините това е правено по различни начини – чрез лекции, беседи и викторини. Създадена е специализирана паркова инфраструктура – „Горско училище“ и „Горски лабиринт“, провеждани са акции и множес-
тво кампании“, разказва Ирина Павлова – старши експерт „Образователни дейности и публичност“. И допълва, че от 2006 година при обученията се прилагат принципите на т.нар. горска педагогика.
Основен акцент е докосването на децата до природата чрез всички сетива, като принципът на преподаване е игровият. Обичайно горските педагози работят с деца от предучилищните групи и начална степен, защото в тази възраст се формира трайно отношение към природата. Изключително активна и успешна е 2019 година.Обхванати са близо 1700 деца от детски градини, ученици и студенти. Експерти и горски педагози от Североизточното държавно предприятие (СИДП) и държавните горски стопанства „Шумен“ и „Смядово“ провеждат съвместно 68 обучения, като „Лесовъд за един ден“, „Лято без пожари“, „Нашите приятели прилепите“, „Да бъдем туристи“, „Зима в гората“. Дейностите се реализират целогодишно в двата информационни центъра и Горското училище на Парка. Организираните групи ученици от училищата в Шумен и региона се запознават с Природния парк, правилата за поведение в природата, създават се нагласи за опазване на околната среда. През ваканционните месеци се провеждат летни занимания за деца.
Още по темата четете в следващ брой

Your Image Description

Свързани статии:

Технопарк в училище Как се получава газ от растителни отпадъци Животът под микроскоп Наши фирми печелят 1 млн. франка годишно от ЦЕРН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Сам вкъщи…

Next article

Технопарк в училище

Next article
Технопарк в училище

Технопарк в училище

Слънчевият хладилник*

Слънчевият хладилник*

Специалистът по небесна механика*

Специалистът по небесна механика*

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"