Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

Предизвикателството да обучаваш и родителите

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
07/07/2021
in Брой 27, 2021
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Без слаби оценки на външното оценяване по математика за IV клас – такъв е резултатът в Обединеното училище „Васил Левски“ в квартал „Горно Езерово“ – Бургас. За разлика от българския език, където постиженията не са толкова добри – част от децата не успяха да покрият образователните стандарти. От години се знае, че математиката върви повече сред уязвимите групи по обективни причини.
В момента се организира работата по Наредбата за приобщаващо образование – допълнителна подкрепа през лятната ваканция за наваксване на пропуските.
Онлайн обучението през последната учебна година се осъществява трудно в това училище, където учениците са преобладаващо от уязвими групи. „Успяхме да снабдим децата с устройства с интернет. Защото проблемът е не само да имат устройства, но и да се гарантира достъп до интернет, за да могат да работят в онлайн среда. Дори наблюдавахме и това, че родителите също се включваха. Но имаше и деца, чиито родители не пожелаха да вземат устройства“, разказва директорката Диана Ковачева.
Тя подчертава ролята на психолога Диана Петкова, която живее в квартала и я познават всички, както и на медиатора Надежда Господинова. Те са били ключови фигури при реализирането на учебния процес през изминалата учебна година. Чрез тях се осъществява и обратната връзка с децата, които не се обучават онлайн, а те са 60%. Но раздаването на задачите по различните предмети на хартиен носител е част от затрудненията.
„Срещнахме сериозен отпор от страна на родителите. Те не приемаха обучението в условия на ковид като сериозно. Виждат, че децата са вкъщи, и значи са във ваканция. Има и такива, които не са заинтересовани децата им да получат образование“, споделя директорката. Част от родителите променят мисленето си след безкрайни разговори от страна на педагози и на медиатора. Но остава въпросът дали промяната е трайна.
„Има дни, в които, ако не потърсим децата, не идват на училище. Но това е отиграно с времето и ако детето го няма и не се свържем по телефона с родителя, медиаторът отива на място в дома на семейството“, обяснява Ковачева. Тя е категорична, че има родители, на които може да се разчита, но и такива, които нехаят за образованието. Дори не ги примамва идеята, че децата ще бъдат прибрани, обгрижени и нахранени. „За този тип хора образованието не е приоритет“, заключва директорката.
Ковачева разказва за случай от деня на НВО по математика. „Пред психоложката и медиаторката майка напердаши детето си, защото не искало да прави външното оценяване. Подходът на родителя бе да го пребие, вместо да го убеди. И какво спечелихме – едно травмирано дете. Някои родители нямат подход.“
Затова в училището се включват и в дейности по Националната програма за работа с родителите. „Много родители успяхме да мотивираме, идваха тук, когато пандемичната обстановка позволяваше. Някои преминаха на наша страна. Надяваме се това да е трайно“, казва Ковачева, защото е наясно, че този тип хора са податливи на манипулации и внушения.
Училището работи и по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. В него една от дейностите е обучение на родители за работа с електронни устройства. За да може, ако се наложи да продължи онлайн обучението, да бъдат подготвени.
Директорката признава, че вследствие на дългото е-обучение интересът на учениците спада. „В началото децата имаха интерес, защото това бе нещо ново. Но наистина бяхме оставени доста дълго вкъщи. Казвам го като учител и като родител.“ Ковачева е категорична, че ако няма родителски контрол, нещата се случват трудно, затова и задачата е да спечелят родителите.
От септември 2020 г. училището е преобразувано в обединено. В него се обучават над 430 деца. Въпреки трудностите текучество на кадри няма. 37 души екип са мотивирани, отговорни хора, на които може да се разчита.
Наскоро в НЧ „Васил Левски“ се състоя среща между учениците от ОбУ „Васил Левски“ и дейци от читалището и общината във връзка с кариерното развитие на седмокласниците. Учениците се запознаха с дейностите в библиотеката, работа с различни информационни източници, както и с професията на полицая, на продавач-консултант в магазин за дрехи, на касиер и на работник в кухня.

Your Image Description

Свързани статии:

Как се управлява роботизирана ръка С индивидуален подход към всяко дете Придобивка за победители Те програмират бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Те програмират бъдещето

Next article

Да създадеш среда, която стимулира

Next article
Да създадеш среда, която стимулира

Да създадеш среда, която стимулира

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.