"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2017

Foreign Language Teaching, Number 6/2017, Volume 44

Анелия Vracheva от Анелия Vracheva
13-11-2017
in Contents of Foreign Language Teaching, 2017
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

APPLIED LINGUISTICS/ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

За глаголите с особено формообразуване в немския език и включването им в синхронна класификационна схема на глаголните флексионни типове
[For Verbs with Special Morphology in German and Their Inclusion in a Synchronous Classification Scheme of the Verb Flexion Types]
/ Емилия Денчева / Emilija Dencheva – стр./ page 615
Log in to read the full text

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Университетското образование – от знание към комуникация
[Education in University – from Knowledge to Communication]
/ Магдалена Костова-Панайотова / Magdalena Kostova-Panayotova – стр./ page 631
Log in to read the full text

Les rôles des mots-clefs
[The Importance of Keywords]
/ Anélia Brambarova – стр./ page 638
Log in to read the full text

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА

Der Bulgarische Gelehrte und Politiker Professor Ivan Shishmanov (1862 – 1928) und die Paneuropäische Bewegung
[Българският учен и политик проф. Иван Шишманов (1862 – 1928 г.) и Паневропейското движение]
/ Rumjana Koneva – стр. / page 644
Log in to read the full text

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Реконструкция болгарского языка вследствие появления тестативного компонента в семантике сихноморфемы х
[Reconstruction of the Bulgarian Language Due to the Appearance of a Test Component in the Semantics of the Synhnomorphem x]
/ Мирослав Янакиев / Miroslav Yanakiev – стр./ page 657
Log in to read the full text

EVENTS / ХРОНИКА

Социолингвистите ни събудиха отново
[The Sociolinguists Woke Us up Again]
/ Катя Исса / Katya Issa – стр./ page 669
Log in to read the full text

Димитър Стефанов – живот в поезията и поезия в живота
[Dimitar Stefanov – Life in Poetry and Poetry in Life]
/ Радост Рачева / Radost Racheva – стр./ page 673
Log in to read the full text

Семинар „Иновативни образователни технологии в чуждоезиковото обучение“
[Innovative Technologies In Foreign Language Teaching]
/ Даниела Кох-Кожухарова, Калина Братанова / Daniela Koch-Kozhuharova, Kalina Bratanova – стр./ page 677
Log in to read the full text

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Категорията посесивност и нейните проекции в съвременния турски книжовен език
[The Category of Possessiveness and its Projections in Contemporary Turkish Literary Language]
/ Данаил Данов / Danail Danov – стр./ page 682
Log in to read the full text

Цариград и българските училища
[Istanbul and Bulgarian Schools]
/ Милена Йорданова / Milena Yordanova – стр./ page 686
Log in to read the full text

Ново завръщане към модернизма
[A New Return to Modernism]
/ Бойка Илиева / Boyka Ilieva – стр./ page 689
Log in to read the full text

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ

Молодежный форум «Моя инициатива в образовании» – пространство обучения русскому языку как иностранному
[Youth Forum “My Initiative In Education” – the Space of Teaching Russian as a Foreign Language]
/ Раиса Богданова / Raisa Bogdanova – стр./ page 694
Log in to read the full text

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ – стр./ page 706

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS
/ В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ
– стр./ page 713

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – стр./ page 715

 нагоре


ЗА ГЛАГОЛИТЕ С ОСОБЕНО ФОРМООБРАЗУВАНЕ В НЕМСКИЯ ЕЗИК И ВКЛЮЧВАНЕТО ИМ В СИНХРОННА КЛАСИФИКАЦИОННА СХЕМА НА ГЛАГОЛНИТЕ ФЛЕКСИОННИ ТИПОВЕ

Емилия Денчева

Sofia University

Absract. В статията са разгледани глаголи с особено формообразуване в съвременния немски език. Разликите в спрежението на тези глаголи са представени като закономерно следствие от определени развойни процеси. В зак­лючение е направено предложение за включването на тези глаголи в единна класификационна схема на глаголните флексионни типове.

Keywords: verbs; morphology; German; legitimate consequence; single classification; verb flexion types

FOR VERBS WITH SPECIAL MORPHOLOGY IN GERMAN AND THEIR INCLUSION IN A SYNCHRONOUS CLASSIFICATION SCHEME OF THE VERB FLEXION TYPES

Abstract. The article deals with verbs with special morphology in modern German. The differences in the conjugation of these verbs are presented as a legitimate consequence of certain developmental processes. In conclusion, it is proposed to include these verbs in a single classification scheme of the verb flexion types.

Prof. Emilija Dencheva, DSc.

University of Sofia

1000 Sofia, Bulgaria

 нагоре


УНИВЕРСИТЕТСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ – ОТ ЗНАНИЕ КЪМ КОМУНИКАЦИЯ

Prof. Magdalena Kostova-Panayotova, DSc.

South-West University „Neofit Rilski“

Absract. Статията разглежда проблеми на съвременното университетско образование в променената образователна среда. Tемповете, с които се развиват новите технологии, правят все по-трудно адекватното адаптиране към обкръжаващата ни реалност и образованието, като социоформиращ фактор, има ключова роля в това адаптиране. Теорията за социалното обучение се разглежда във връзка с използването на социалните мрежи за целите на университетските програми. Образованието на бъдещето според нас ще бъде все повече комуникация и интерактивност, а не еднопосочен процес на предаване и усвояване на знания и информация.

Keywords: university; education; social networks; interactivity; knowledge

EDUCATION IN UNIVERSITY – FROM KNOWLEDGE TO COMMUNICATION

Abstract. The article is focused on the issues of today’s education in university in the digital age. The pace of development of the new technologies makes it harder to adapt to the surrounding reality. Education as a socioforming factor has a key role in this adaptation. The theory of social education is used in connection with social networks in university’s programs. According to us, future education will be more for communication and interactivity and not so much a one-way process of teaching and consuming information.

Prof. Magdalena Kostova-Panayotova, DSc.

Dean

Faculty of Philology

South-West University “Neofit Rilski”

Blagoevgrad, Bulgaria

 нагоре


LES RÔLES DES MOTS-CLEFS

Anélia Brambarova

New Bulgarian University

Absract. Целта на това проучване е да определи дали ключовите думи могат да имат някаква функция на текстово равнище, различна от тази да служат за ориентири за глобалното му разбиране. Статията се базира на наблюденията върху 53 журналистически текста от френски онлайн източници и на този етап се ограничава върху два елемента на текстовата микроструктура – референтност и кореферентност и семантична приемственост.

Keywords: keywords, text microstructure, reference and correlation, semantic continuity

THE IMPORTANCE OF KEYWORDS

Abstract. The objective of this study is to determine whether keywords can be essential for the general understanding of a text rather than being just a reference point. This article has been based on my observation of 53 journalistic writings via French online sources, and currently it has been limited to two text microstructure elements – reference and correlation, and semantic continuity.

Dr. Anélia Brambarova, Assoc. Prof.

Department of Romance and German Studies

New Bulgarian University

1618 Sofia, Bulgaria

 нагоре


МОЛОДЕЖНЫЙ ФОРУМ «МОЯ ИНИЦИАТИВА В ОБРАЗОВАНИИ» – ПРОСТРАНСТВО ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ

Раиса  Богданова

Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена – Санкт-Петербург (Россия)

Absract. Статья посвящена проблеме обучения русскому языку как иностранному в активной коммуникации с носителями русского языка в разных видах деятельности. В статье рассматриваются возможности для этого молодежного форума на примере Герценовского молодежного форума «Моя инициатива в образовании», в котором принимали участие студенты России и Болгарии, в Санкт-Петербурге и в Варне. Также обозначены перспективы совместной деятельности болгарских и российских студентов и школьников, способствующие освоению русского языка как иностранного.

Keywords: teaching; Russian as a foreign language; active communication; Russian speakers; the activities; the youth forum.

YOUTH FORUM “MY INITIATIVE IN EDUCATION” – THE SPACE OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Abstract. The article is devoted to the idea of learning Russian as a foreign language through active communication with Russian native speakers in different types of activities. Examined are possibilities for such type of youth forum on the example of Herzen’s youth forum “My Initiative in Education” in which took part students from Russia and Bulgaria (in Saint Petersburg and in Varna). Some prospects of joint activities between Bulgarian and Russian students and schoolchildren in assisting mastering of Russian as foreign language are also shown.

Prof. Raisa Bogdanova, DSc.

Russian language Department

“A. I. Herzen” Russian State Pedagogical University

Saint Petersburg, Russia

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 2/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2017, Volume 44 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2017, Volume 44 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Философия, година XXVI, книжка 4, 2017

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LIX, 2017

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LIX, 2017

сп. "История", книжка 6, година XXV, 2017

"Математика и информатика", книжка 6, година LX, 2017

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"