"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 12, 2016

Да не допуснем пренебрежение към ума

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-03-2016
in Брой 12, 2016
A A

„Образованието в момента прилича на пясъчен часовник. Отворът, през който преминават песъчинките от едната система в другата, всъщност представлява демографският срив. Тази година има 6000 деца по-малко в системата на средното образование. Това означава, че изтичането не само на българския интелект, но и на български средства, продължава. Огромна част от младите хора на родители с възможности избират да учат навън. Не говоря само за студенти и абсолвенти. Заминават да учат в чужбина и ученици. И това не може да не се отрази на системата на висше образование”, казва той. Проф. Биолчев подчертава и друга тенденция – че не качественият, а количественият показател е определящ. Той определя финансирането на висшето образование. „Само че заклинателната фраза „студентът върви с парите“ според мен може да важи само в страни, където e постигнат изряден административен ред в образованието и върховенството на закона не е предмет на дискусии, а неотменима практика. У нас, когато кажем студентът върви с парите си, от един момент нататък се получава така, че студентът си върви сам, а образованието се втренчва в парите. Не е нова и още една тенденция, но тя дава плодове сега – ниското равнище на асистентите. Веднъж преживях подобно нещо – как асистенти рабфаковци продължаваха нагоре по академичната стълбица и в един момент станаха рабфаковски доценти и професори. В момента поколения асистенти, които от немай къде са избрали академичната кариера, която, нека си кажем направо, не е престижна, ниско платена е, вече са хабилитирани. Ето как ниското качество пълзи отвътре в образованието ни. И още един факт, който ще споделя едно към едно. Националната агенция за оценяване и акредитация настояваше в промените на Закона за висше образование да бъде записано, че едно хабилитирано лице се брои за акредитацията само на едно висше училище. Ако това се беше случило, веднага щеше да се отстрани скритата инфлация в образованието”, казва професорът.

Четете повече в бр. 12, 24 – 30 март 2016 г.

Normal 0 21 false false false BG X-NONE X-NONE „Само за година променихме немалко неща. Предприемачеството вече е факт в учебния план на първокласниците.

Your Image Description

Свързани статии:

Водим открит диалог за реформи в образованието Времето на тебешира безвъзвратно отмина Науката се управлява като бизнес Default ThumbnailПолимерът е и опаковка, и имплант, и лекарство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 2, 2016

Next article

Училището трябва да бъде „ограден двор”

Next article
Училището трябва да бъде „ограден двор”

Училището трябва да бъде „ограден двор”

Отново иде „Данониада“

Отново иде „Данониада“

Пазим ли децата от насилие

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"