"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 44, 2016

Диагностика от „Хенри Форд“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2016
in Брой 44, 2016
A A

В лабораторията учениците могат да използват осцилоскоп, за да измерват в реално време различни параметри за работата на автомобила. Инсталирани са и четири симулационни табла, които демонстрират устройството и действието на мехатронните системи в колите. Това е единствената подобна учебна лаборатория в страната и дава възможност на учениците да работят със съвременна техника за диагностика на състоянието на автомобила. Оборудването е на стойност 160 хил. лв., осигурени с подкрепата на МОН, Посолството на Швейцария, фирма производител на автомобили и от бюджета на училището. Директорът Таньо Стойчев изтъкна, че в училището всяка година се открива по една нова модерна работилница и вече се водят преговори за следваща лаборатория. Вицепремиерът Кунева подчерта, че гимназията е отличен пример за доброто партньорство между бизнеса и училището, като посочи, че подобно сътрудничество ще вдигне на крака професионалното образование в страната. От тази учебна година в училището има паралелка в дуална форма на обучение. Децата са в специалност „Газова техника“ и ще се обучават паралелно в училището и в реална работна среда. Паралелката е сформирана по проект ДОМИНО, който МОН изпълнява по Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Министър Кунева съобщи, че проектът ДОМИНО ще бъде продължен с подкрепа по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ и ще бъдат открити нови 100 паралелки с дуална форма на обучение. Развитието на професионалното образование беше тема на дискусия по време на посещенията на вицепремиера Меглена Кунева и в областите Кюстендил, Пазарджик и Благоевград. На срещите си с учители, директори и представители на местната власт тя подчерта, че усилията на МОН са насочени към това пазарът на образование да се срещне с пазара на труда. „За съжаление, сега те до голяма степен се разминават. Затова е необходимо да намерим пресечени точки заедно с бизнеса и общините“, каза Кунева. Тя подчерта, че общините са онези, които могат да привлекат бизнеса, да кажат как ще се развива икономиката в близките години и да помогнат за адаптирането на професионалното образование. МОН създава методология, по която бизнесът и професионалните гимназии да могат заедно да разработват учебни планове за дуалното образование. Ще се използва опитът при формирането на плановете за професии, по които вече има дуално обучение. Кунева подчерта, че в тях трябва да залегне и придобиването на умения за учене през целия живот, като технологиите, прилагани в различните професии, се променят много бързо.

Четете повече в бр. 44, 3 – 9 ноември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПовече пари за образование Default ThumbnailНа топло и светло за по-малко пари Default ThumbnailЛесно ли се решават задачи с компютър Шанс за децата в риск

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 6/2016, Volume 59

Next article

Foreign Language Teaching, Number 6/2016, Volume 43

Next article

Foreign Language Teaching, Number 6/2016, Volume 43

Професионално образование, година XVIII, книжка 6, 2016

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 6, 2016

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"