"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 49, 2016

Нито по-хубаво, нито по-лошо

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-12-2016
in Брой 49, 2016
A A

446 точки по природни науки, 432 точки по четене и 441 точки по математика – това е средният резултат на българските ученици от изследването. То се осъществява от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и международен експертен консорциум. Участват 72 държави от цял свят, като се изследват ученици на 15 години. Въпросите са съставени така, че проверяват доколко децата могат да използват знанията и уменията, придобити в училище, в реални житейски ситуации.
С постиженията си българските ученици са на 45-о място по природни науки и по математика и на 49-о – по четене. Резултатът е по-нисък от средния за страните от ОИСР. Учениците ни изостават с над 40 точки и в трите изследвани области. Според дефиницията на PISA 40 точки се равняват на една година обучение.
По природни науки няма промяна от представянето на българчетата на PISA 2012. По математика резултатът е малко по-добър, а по-четене – малко по-лош, но отклонението е в рамките на статистическата грешка. „Резултатите са тревожни и ни дават ясен знак, че промените в сферата на образованието са наложителни“, коментира вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева. Тя подчерта голямото значение на допълнителната подкрепа за изоставащите ученици, актуализирането на учебните планове и програми и квалификацията на учителите.
В това издание на PISA се появява нова негативна тенденция за нашата страна – 17 на сто от децата от семейства с най-висок социално-икономически статус не покриват минималното ниво. Тепърва ще се правят анализи на този феномен и ще се кроят мерки за неговото преодоляване.
Световен лидер в PISA 2015 продължава да е Сингапур. Учениците там имат 556 точки по природни науки, 535 – по четене, и 564 – по математика. Естония пък постига изключителни резултати с 3-то място по природни науки и класиране в първите 10 по математика и четене. Естонският модел за подкрепа на младите преподаватели е една от мерките, на които се дължи успехът на тяхната образователна система.

Четете повече в бр. 49, 8 – 14 декември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Хоро за празника Лошата дума не се забравя Българското училище се нуждае от добро управление Център по ИТ и физика откри столичната Математическа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

2016 г. – успешна за Оперативната програма

Next article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

По-различните родителски срещи

По-различните родителски срещи

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"