Има ли рецепта за това как се става добър директор? Няма еднозначен отговор. Но когато имаш зад гърба си двайсетина години стаж като директор на малко, средно и голямо училище, със сигурност имаш опит, заслужаващ да бъде споделен. А дали той е поучителен и доколко е добър – резултатите ще покажат.
„Най-добрата позиция, от която можеш да промениш нещо в сферата на образованието, и то към добро – това е позицията на директор на училище, на детска градина, на център. Директорът е този, който може да осъществи във всеки момент положителните нагласи на колегията – разказва Диян Стаматов – заместник-министър на образованието и науката, дългогодишен директор на добили популярност столични училища. – При подготовката на Закона за предучилищното и училищното образование се обсъждаше дали директорите също да бъдат с мандат. Идеята не е лишена от логика, особено когато става дума за управление на политики. Само че на човек му трябва време, за да израсне като директор, да натрупа опит, да се квалифицира, и мандатът изтича. Сменя го друг колега, който наново тръгва по този път и така поне за година-две никакъв полезен ход за институцията“, смята Стаматов. В професионалната си биография е записал години на директорска позиция. Последните седем е начело на голямо столично училище. Голямо, защото за тези 7 години то е удвоило числеността и на учениците, и на учителите. „Това не означава, че съм „крал“ ученици или съм ги „събирал“ по улицата. Ако има някаква тайна, то е, че всяка добра практика, всеки успех в нашето училище получаваше широка гласност. Особено трудът на учителя, който е важен и трябва да се популяризира“, пояснява Стаматов.
Четете повече в бр. 3, 19 – 25 януари 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg