"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2017 Брой 33, 2017

По пътя от Галилей до ЦЕРН

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-08-2017
in Брой 33, 2017
A A

Разширяване на границите на познанието, нови технологии, образование, сътрудничество – това са четирите „кита“, на които стъпва политиката, провеждана от европейската организация.
Към 12 януари 2017 г. 7654 изследователи, които работят в институти на страните – членки на организацията, са участвали в глобални научни проекти, провеждани в ЦЕРН. Редом с тях са работили 676 учени от институти на асоциираните страни; 3358 от Япония, Русия и САЩ; 50 от институти в държави, които са в процедура на присъединяване, и 1338 изследователи от институти от държави, които нямат официален статут към организацията.
Освен суперлаборатория, в която се извършват научни изследвания и се провеждат експерименти, ЦЕРН е и глобален университет за подготовка на млади учени, на преподаватели, на ученици. В периода 1998/2016 г. 10 462 души са минали през учителските програми на европейската организация. 8568 от тях са от държавите членки, 78 от страните в процедура по присъединяване, 394 от асоциирани държави, 494 от държавите наблюдатели, а 928 от останалия свят.
Тази година се навършват 10 години от първата българска учителска програма в ЦЕРН. През 2008 г. се провежда първият квалификационен курс за преподаватели по физика, а в последните две години и по химия. Първите групи български ученици прекрачват прага на организацията през 2010 г. До 2017 г. над 3000 наши деца заедно със своите учители са имали възможността по програмата „От Галилей до ЦЕРН“ да бъдат част от научната магия.

Четете повече в бр. 33, 17 – 23 август 2017 г

Your Image Description

Свързани статии:

Научна лаборатория на Антарктида „Люлин“ пак лети към Марс Намериха шоколад на 121 години Бъдещето е в квантовата комуникация

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Професионално образование, година XIX, книжка 4, 2017

Next article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2017, Volume 25

Next article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2017, Volume 25

Foreign Language Teaching, Number 4/2017, Volume 44

сп. "История", книжка 4, година XXV, 2017

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"