"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 36, 2017

Спасяването на 206 378 деца

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-09-2017
in Брой 36, 2017
A A

Усилията да я направим силна и ефективна, минават пред това къде тя трябва да се оттегли и къде трябва да влезе с всичките си сили. Сфера, където държавата трябва да се оттегли, до голяма степен са администрациите. Сфера, в която държавата трябва да влезе с всичките си сили, с всичките си ресурси и служби, е образованието.“ Това каза вицепремиерът Томислав Дончев на специален брифинг, посветен на старта на мащабната кампания – всяко дете да ходи на училище. Участваха още министърът на образованието и науката Красимир Вълчев и заместниците му Деница Сачева и Таня Михайлова. Те отговориха на многобройни журналистически въпроси.
От 1 септември на терен започнаха работа 1103 екипа, които трябва да се погрижат всяко дете да бъде там, където и Конституция, и закони повеляват – в училище. Кое наложи тази държавна намеса? 206 378 деца и ученици на възраст от 5 до 18 години са отпаднали от образователната система или никога не са прекрачвали училищния праг. За сравнение, средно за ЕС близо 14% на 1 млн. деца и ученици, или приблизително между 130 000 – 150 000 деца, преждевременно са отпаднали от образователната система или никога не са посещавали училище.
В 1103-те екипа са включени 11 632 представители на различни държавни и общински институции – учители, директори на училища, социални работници, полицаи, медиатори, психолози и педагогически съветници, представители на гражданското общество. Не е тайна, че в много от случаите всички те ще се изправят пред неразбирането на родителите колко е важно децата им да имат образование и професия.
Затова се налага и обществото ни, като цяло, да се ангажира с решаването на проблема. Открит е национален телефон – 0800 10 112, и email – obhvat@mon.bg, чрез които всеки може да подава информация за деца в риск.

 

Четете повече в бр. 36, 8 – 13 септември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Краткият път към висшето образование Default ThumbnailПрофесия или профил избират единайсетокласниците Default ThumbnailНа школо като в Родината Default ThumbnailГрижа за всяко дете

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 4/2017, Volume 60

Next article

Chemistry, Number 5/2017, Volume 26

Next article

Chemistry, Number 5/2017, Volume 26

Педагогика, година LXXXIX, книжка 7, 2017

УЧИТЕЛСКИТЕ ЗАПЛАТИ ВЪРВЯТ НАГОРЕ

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"