"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 37, 2017

Зад всеки напуснал училище стои човешка съдба

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-09-2017
in Брой 37, 2017
A A

„Ако разглеждаме въпроса само като статистика, отпадналите от образователната система за изминалата учебна година за община Враца са под 1%. В нашата община учат над 7000 ученици, а отпадналите са 15. Но не съм привърженик на този тип изчисления, когато става въпрос за деца и ученици. Зад тези 15 имена стои човешка съдба, има проблем – семеен или социален. В този смисъл, отговорът ми е: „Да, ние сме тревожни“, коментира той. И добавя, че всички работещи в образователната система знаят, че по-трудната част е задържането на тези деца в училище. Усилията не може да са кампанийни, това е всекидневна грижа.
„В началото на 2017 г. – още преди решението на правителството, колегите получиха от служба ГРАО списъците на подлежащите деца по настоящ и постоянен адрес. Те бяха подадени към всички детски и учебни заведения и в началото на юни разполагахме с имената и данните на всички деца, които са записани. Със съдействие на кметовете на общини, директори, учители, възпитатели към Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни са положени усилия да бъде открито всяко дете – независимо дали е в задължителна за училище възраст. Всичко това е направено, преди да влезе в сила Механизмът, и работата на екипите продължава“, разказва още кметът на Враца.
Според него работата със семействата за повишаване на родителския капацитет е от огромно значение за обхващането и дългосрочното задържане на децата в образователната система.

 

Четете повече в бр. 37, 14 – 20 септември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Бъдещето на България е много обещаващо Образователната миграция засилва демографския проблем Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички Биопечатат човешка кожа за козметични цели

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Интервю

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 7, 2017

Next article

Всеки трябва да знае български

Next article
Нужните реформи във висшето

Всеки трябва да знае български

Какво задържа младите учители

Какво задържа младите учители

Учи и работи

Учи и работи

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"