"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 48, 2018

Потомствените професии привличат

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-11-2018
in Брой 48, 2018
A A

Подготвя техници трета квалификационна степен по строителство и архитектура, по водно и транспортно строителство. Обучава геодезисти. Трета година приемат ученици и в паралелка със специалност „Архитектурна реставрация“. Тя е много ценна, защото освен с квалификация строителен техник завършилите я овладяват технологията на реставрационните и консервационните дейности.
Резултатите засега сочат, че е успешен опитът на училището да се приемат и обучават строители на пътища, магистрали и съоръжения към тях. Младите специалисти ще получават втора квалификационна степен, т.е. изпълнители.
„Строителството е потомствена професия. Когато родителите се занимават със строителство, обикновено държат и децата им да продължат професията. Факт е, че училището има ученици и от Гоце Делчев, чиито родители са строители, въпреки че им е далече“, обяснява инж. Евтимка Митева – директор на ПГСАГ.
Второ поколение строители учат тук. И това вдига високо „летвата“. За преподавателите е ясно, че вкъщи ще разпитат децата – кой им преподава, на какво и как ги учат. Ученици и родители коментират учебното съдържание и практиките по специалните предмети. Какъв е изводът от тези разговори, който оценява нивото на днешното образование, сравнено с това, давано преди 20 години в професионалната гимназия? За инж. Митева въпросът е риторичен – качеството на образованието не търпи заместители. Затова и всяка година приемат по три паралелки. През последните години идват ученици в десети и единадесети клас – стига да се освободи място. Не е за пренебрегване и фактът, че 10 от учителите, или близо една трета от педагогическия екип, са завършили именно Строителната гимназия. Директорът има свое правило. От кандидатстващите за учителско място, при равни други условия, избира завършилия гимназията.

 

Четете повече в бр. 48, 29 ноември – 5 декември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Нашата Трета гимназия От таблото на стената до 3D холограмите В СПА столицата на Балканите Хоро на толерантността

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Съюзи с особени изисквания

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Next article

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

Обещаните по-високи учителски заплати - факт

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"