"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 5, 2018

Предизвикателствата пред училищната система

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-02-2018
in Брой 5, 2018
A A

Това показва Годишният доклад за развитие на Световната банка. Той бе представен от Хайме Сааведра – старши директор „Образование“ в международната институция, на форум в Софийския университет.
През последните три десетилетия рязко нараства делът на учениците в световен мащаб – милиони подрастващи ходят на училище. Но бързото увеличаване на техния брой не е съпътствано със съответните финансови средства, нито пък със съответното качество. Това са резултатите за страните, за които има данни, но в много държави не се прави измерване, подчерта представителят на Световната банка. Друг важен момент според него е, че тези проценти не са еднакви навсякъде. В Източна Европа те са около 25%, в Латинска Америка – 40%, а в Субсахарска Африка – 90%. Освен това колкото и да е нараснал броят на учениците в световен мащаб, не може да се каже, че всички деца ходят на училище, и в този смисъл остава нерешен проблемът и с количеството, и с качеството. Около 260 милиона деца би трябвало да ходят на училище, но не го правят.
В преодоляването на тези предизвикателства могат да се откроят три важни момента – учебната програма, учителите, управлението.
Всяка страна трябва да има ясна политика какво трябва да учат децата, и то да е включено в учебната програма. Целите на съвременното образование не са единствено четенето и писането. Все по-често се говори за творческо мислене, решаване на проблеми, работа в екип, дисциплина, социални умения. Учебната програма трябва да включва всичко това плюс гражданско образование и етика.

Четете повече в бр. 5, 1 – 7 февруари 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНовите възможности на „Еразмус+“ ще обсъждат в Кипър Гръцкият бизнес търси родната ни наука Франкофонията е диалог на култури Default ThumbnailНауката създава работни места

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Международни

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Български език и литература, книжка 1, година LX, 2018

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 1, 2018

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 1, 2018

Педагогика, година XC, книжка 1, 2018

Foreign Language Teaching, Number 1/2018, Volume 45

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"