Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 13, 2019

Измерват качеството на професионалното

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 13, 2019
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Новата рамка за оценка на професионалното образование и обучение е разработена по проект „Визия за промяна“ на МОН. „Тя ще ни помогне да видим дали посоката, в която вървим, е правилна. Професионалното образование е по-скъпо от общото и трябва да се проследи доколко ефективна е тази инвестиция“, отбеляза Мария Тодорова – директор „Професионално образование и обучение“ в МОН.
Европейското финансиране на „Визия за промяна“ в рамките на „Еразъм+“ е 112 756 евро, а националното съфинансиране е около 20 хил. евро. По него са проучени добри практики от други страни, разгледани са механизмите за прогнозиране на нужните умения на пазара на труда и са определени водещи индикатори, които оценяват съответствието на професионалното образование с тях.
За измерване на ефективността на професионалното образование ще се използват 4 основни индикатора. Това са входящите ресурси, като дял на учениците, включени в професионалното образование и обучение, включително и финансови – среден размер на издръжка на учащ се, осигурено финансиране от бизнеса за стипендии и т.н. Вторият индикатор е за процеси, които показват как се разходват ресурсите, като обучение на учители, инвестиции в материално-техническата база, мобилност на учениците и т.н. След това е измерването на резултатите – колко са успешно завършилите ПОО, делът на отпадналите, продължаващите във висше училище непосредствено след завършването, дял на завършилите, които са си намерили работа в рамките на 1 г. след дипломирането, дял на реализацията по специалността, дял на официално регистрираните като безработни и т.н. И последният индикатор е за контекст – фактори от средата, които се отразяват върху качеството на образованието, като например делът на учениците от уязвими групи в ПОО. Изработеният модел позволява да се изследват връзките между индикаторите в зависимост от целите, които трябва да се постигнат.

Четете повече в бр. 13, 28 март – 3 април 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail76 млн. лв. инвестиции в образование Български адреси в Ксанти и Орестиада Програма „Спортен час“ насърчава деца и студенти към физическа активност Министър Галин Цоков разпореди проверка на Начално училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Оряхово

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Гейм конзола или геймконзола?

Next article

Скачат парите за транспорт на учителите

Next article

Скачат парите за транспорт на учителите

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.