"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Да си ученик на ЦЕРН

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-09-2019
in Брой 36, 2019
A A
Българска група учители на обучение в ЦЕРН през юли тази година

Преди месеци педагози и образователни специалисти в цял свят честват 20 години от първото „училище за възрастни“ в Европейската организация за ядрени изследвания (ЦЕРН). Най-голямата лаборатория за изследване на елементарни частици, създадена, за да се занимава с фундаментална наука, се оказва и един от търсените обучителни центрове в света. Учители, специалисти, ученици, студенти, специализанти от всички континенти са от постоянните участници в кампуса на ЦЕРН. Освен лекции в сферата на ядрените изследвания за тях са пригодени учебни лаборатории, експозиции и специални посещения в самите детектори.

„Целта е да се задържи интересът на всеки не само към ядрената физика, а въобще към света на научните открития. Иначе как ще се научи нещо ново“, уточнява Ана Годино, която отговаря за звеното „Програми за образование и комуникации“ на ЦЕРН. Днес т.нар. Национални програми са 33. Обучението се води на родния език на обучаваните. Всяка година над 1000 учители минават през тези обучения. Освен националните ЦЕРН създава и две международни учителски програми, в които работният език е английският. В тях годишно участват близо 100 учители от 40 държави. Правото да кандидатстват, имат не само от страните членки на организацията, а и хора от целия свят.

От общо 12 000 учители, които в последните 20 години са получили своята квалификация тук, 719  са от България.

Все по-популярни стават ученическите програми. По-големите, навършили 14 години например, могат да се включат и в 90-минутен експеримент съвсем като учени. Те могат да участват лично в провеждането на експеримента в лаборатория, за която предварително са дали заявка за достъп. В изследователската им работа се включват и техните учители, те са наставлявани от учени и специалисти на ЦЕРН. За посещенията в самите детектори условието е учениците да са навършили поне 16 години.

Една от най-новите образователни програми е за стажанти от училищата. България е една от петте страни, избрани за участие в пилотното издание на програмата през 2017 г.

 

Четете повече в бр. 36, 5 –11 септември 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Когато науката върви пред медицината Всичко ново трябва да се ословеси Default ThumbnailПолзите от микроалгае 10 наши учители отиват на фестивала „Наука на сцената“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share532Tweet
Previous article

Когато науката върви пред медицината

Next article

Приключения с хора и животни

Next article
Приключения с хора и животни

Приключения с хора и животни

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За произхода на думата сбогом

Вестник "Аз-буки"

Резултатите не успокояват

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"