"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 11, 2019

Дуално по швейцарски

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-03-2019
in Брой 11, 2019
A A

Те видяха на място как е организирано и се осъществява дуалното обучение, какви са ползите за бизнеса, както и какви са ролите и ангажиментите на всички участващи страни. Посещението беше организирано по проект ДОМИНО, по който се въвежда дуалното обучение в България от 2015 г. насам. Финансиран е от Конфедерация Швейцария по Българо-швейцарската програма за сътрудничество с 3 530 000 швейцарски франка.
В Швейцария мнозина са убедени, че икономиката им просперира, а хората се радват на висок стандарт на живот благодарение на създадената работеща система на дуално обучение за учениците. В нея са включени всички страни от образователния процес – държавата, кантоните, образователните институции, бизнесът и неговите браншови асоциации. И всеки знае точно какви са неговите отговорности и ангажименти.
Задължителното обучение там е до IX клас, но след завършването му учениците не получават диплома. В края на задължителното обучение се явяват на много сложни изпити и в зависимост от представянето си около 25% от тях продължават образованието си в гимназии. Останалите започват да се обучават по професии.
Кариерното развитие в Швейцария започва отрано. Децата са на 13 – 14 г., когато си избират професия. Всяка фирма определя 1 – 2 седмици за пробни стажове на учениците през ваканцията, през които те отиват на място в избраните фирми, за да видят и изпробват на практика естеството на работата и да преценят дали им допада. В началото на VIII клас кандидатстват за стажове във фирмите, които са си харесали. В началото на IX клас те минават през теоретични и практически тестове, правят им личностен профил и ако съвпадат постигнатите от тях резултати с изискванията и нуждите на работодателите, се подписва договор между ученика и фирмата за професионален стаж. В този договор е ясно разписано какво ще правят през следващите 4 години, какво ще учат, колко ще работят, какви пари ще получават, какви изпити ще държат и т.н.

 

Четете повече в бр. 11, 14 – 20 март 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Наследници на Кольо Фичето Промяната е възможна Предприемачеството е процес на създаване В Белослав правят макет на кораб

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Foreign Language Teaching, Number 1/2019, Volume 46

Next article

Педагогика, година XCI, книжка 2, 2019

Next article

Педагогика, година XCI, книжка 2, 2019

Философия, година XXVIII, книжка 1, 2019

Пътна карта за развитието на учителите

Научните изследвания са новият капитал

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"