"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 21, 2020

Зрелостниците у нас с дипломи навреме

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-05-2020
in Брой 21, 2020
A A

 

Предвиждаме много повече занимания през лятото за учениците, които не са участвали ефективно в обучението в електронна среда или които имат необходимост от допълнителна подкрепа за преодоляване на обучителни затруднения и повишаване на резултатите“.
Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред участниците в третата неформална видеоконференция на министрите на образованието на държавите членки на ЕС. Форумът е посветен на отражението на световната пандемия върху системите за образование и обучение. Дискутирани са ключови въпроси, свързани с отваряне на образователните институции, изпитите за приключване на средното образование, плановете на вис-
шите училища по отношение на приема на студенти и как това ще се отрази на учебната мобилност в рамките на ЕС. Бяха представени подходите и предизвикателствата пред образователните системи в европейските страни.
Министър Вълчев запозна колегите си с предприетите мерки в България, определените дати за изпити и получаване на дипломи, които са необходими за кандидатстващите в университети зрелостници.
„Висшите училища разработват свои планове за поетапно възстановяване на нормалното провеждане на учебните занятия, включително и присъствено обучение и полагане на съответните изпити и дип-
ломни защити при спазване на необходимите изисквания от здравните власти“, поясни Вълчев. Той посочи, че повечето университети ще приемат студенти с оценките от държавните зрелостни изпити, а зрелостниците ще получат дипломите си навреме.
Просветният министър отбеляза, че училищата в България остават затворени до края на учебната 2019/2020 г. като присъствие на ученици се допуска само при неотложни дейности, които не могат да се реализират от дистанция в електронна среда. Той сподели с останалите министри, че у нас се подготвя възстановяване на работата в детските градини.
Готови сме да започнем разговори за следващата учебна година, каза още министър Вълчев.
„В Европейската комисия ще продължим да подпомагаме държавите членки и да стимулираме обмена на добри практики, за да може всички държави да познават опита на другите и да заимстват ефективните решения“, подчерта българският еврокомисар за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта комисар Мария Габриел. Тя информира министрите, че създадената по нейна инициатива работна група с представители на държавите членки работи активно в търсене на решения по проб-
лемите, породени от кризата. Дискутирани са въпроси като признаване на академичните постижения, гарантиране на качеството на обучението, ситуацията на учащите в неравностойно положение и подкрепата за тях, както и изискванията за прием във вис-
шите училища за следващата академична година.
Комисар Габриел сподели, че скоростта и дълбочината на трансформациите, които се случиха по време на пандемията, показват, че възстановяването ще бъде продължително и сложно предизвикателство. „Уроците от кризата напомнят за двете важни предстоящи инициативи на Комисията в областта на образованието и обучението, а именно актуализираният План за действие за цифрово образование и Европейското образователно пространство, са по-важни от всякога. В съответствие с приоритетите на бъдещия План за действие, поисках министрите на образованието да подкрепят националните Еразъм агенции и те да подготвят извънредна покана за предложения по линия на „Еразъм+“ за подпомагане на дистанционното обучение и придобиването на цифрови умения. Подобна покана би имала специален акцент върху училищата, които са били сериозно засегнати от кризата“, каза тя.
Следващата видео конференция с министрите на образованието ще се проведе през юни и фокусът ще бъде върху най-добрите практики и какво планират държавите членки за следващата учебна и академична година.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНова покана за университетски мрежи „Хоризонт Европа“ – новите хоризонти Нов фонд инвестира в иновативни стартъпи 1 млн. евро за предприемачи в Космоса

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

ЕК подпомага наши фирми с 88 млн. евро

Next article

За поганите работи, погания език и всички поганци

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За поганите работи, погания език и всички поганци

В ход е дигиталното обучение

Форум за спорт и здраве в СУ

УНСС на 100 години

УНСС на 100 години

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"