"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 43, 2020

За справедливо образование в Европа

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-10-2020
in Брой 43, 2020
A A

„Справедливост в училищното образование в Европа: структури, политики и успеваемост на учениците“ се казва новият доклад на информационната мрежа по въпросите на образованието на Европейската комисия „Евридика“. Той е публикуван на 19 октомври 2020 г.
и в него са разгледани
42 европейски образователни системи в 37 държави на базата на предоставени национални данни.
Акцент в доклада е как структурите на образователните системи засягат неравенствата в образованието. „Евридика“ изследва тази тема и идентифицира политиките и структурите, свързани с по-високи нива на справедливост в представянето на учениците. Това се прави въз основа на международни проучвания за оценка на представянето им, като PISA, PIRLS и TIMSS.
Докладът разглежда различни характеристики на образователната система, като: участие в образованието и грижите в ранна детска възраст, финансиране на училище, диференциация и видове училища, избор на училище, политики за прием, системи за проследяване, повтаряне на класа, автономия на училище, училищна отчетност, подкрепа за училища в неравностойно положение, подкрепа за ученици с ниски постижения и възможност за учене.
„Справедливите образователни системи играят основна роля за превръщането на европейските общества в по-приобщаващи. Необходимо е те да осигуряват възможности и перспективи за всички млади хора, които да им позволят да развият своите таланти и реализират пълния си потенциал – коментира българският еврокомисар Мария Габриел. – В доклада на „Евридика“ се посочва кои политики и структури водят до повече равнопоставеност в резултатите на учащите.

Четете още в следващ брой на „Аз-буки“

Your Image Description

Свързани статии:

Обучението продължава присъствено Дебати за цифровото бъдеще Откриха нова лаборатория в ТУ – София 1300 лв. заплата за асистентите догодина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

1300 лв. заплата за асистентите догодина

Next article

Бандити ли са музикантите?

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Бандити ли са музикантите?

В ход е дигиталното обучение

Допълнително обучение за отсъствия над 10 дни

Вестник "Аз-буки"

Да откриеш таланта

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"