"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 44, 2020

Добри практики за ученето чрез правене

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-10-2020
in Брой 44, 2020
A A

4. ОУ „Иван Вазов“ в Монтана организира и представи „Изложение на проектни решения“ по случай патронния си празник и Деня на народните будители. Целта на инициативата е да популяризира проектно базираното обучение и прилагането на компетентностния подход. Чрез него се утвърждава идеята, че само онова, което премине през ръцете и съзнанието на учениците, оставя трайни следи у тях.
„С тази инициатива исках-
ме да провокираме професионалното любопитство на учителската гилдия, както и да споделим добри урочни практики“, казва директорката на училището Ваня Велизарова. Категорична е, че учителите активно прилагат в работата си с децата метода за учене чрез правене. „Чрез него учениците излизат извън рамките на обичайното обучение и постигат разнообразие в образователния процес. Акцентира се върху връзката теория и практика, като се възлагат теми, свързани с учебното съдържание и отговарящи на целите на обучението“, допълва още директорката.
При използването на проектния метод ролята на учителя е нова – той направлява обучаемия сам да достигне до желаните резултати. Това, което учениците изработват, е не просто изпробване на конкретен продукт, а осмисляне на взаимосвързаните и междупредметните връзки в учебното съдържание. „Проектно базираното обучение не изисква да променяме съдържанието на уроците, а да осмислим концепцията, през която да преподаваме това съдържание“, категорична е Велизарова.
Изложбата на учениците оцвети алеята пред Младежкия дом в Монтана и предизвика интереса на минувачите. Всички показани предмети са дело на учениците от I до VII клас. Те са изработени с помощта на родителите им в края на миналата учебна година, когато учебните занятия се провеждаха от разстояние.
„Надяваме се чрез изложбата да предложим идеи на професионалната общност, да дадем самочувствие на учениците и техните родители, че в тези трудни времена всички заедно ще се справим и не сме сами в усилията си да изградим и възпитаме успешни млади хора – допълни Велизарова. – Искаме да ги провокираме да разчупят стереотипите“, каза още тя.

Your Image Description

Свързани статии:

Наследници на Паисий Професии с поглед към бъдещето Заедно към успеха Кадри за родния край

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Наследници на Паисий

Next article

Професии с поглед към бъдещето

Next article
Професии с поглед към бъдещето

Професии с поглед към бъдещето

Заедно към успеха

Заедно към успеха

Нов ръст на парите  за образование

Нов ръст на парите за образование

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"