"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 45, 2020

Наученият урок

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-11-2020
in Брой 45, 2020
A A

Вестник "Аз-буки"Татяна ДИКОВА

Науката и образованието са фактор за просперитета на всяка държава. Това „изрекоха“ на глас преди 7 години авторите на новата за тогава Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. Мнозина подходиха към нея с недоверие, недоверие дори в капацитета на управляващия орган. Нищо че се учехме в крачка, оказа се, че добре сме си научили урока как се правят и защитават проекти, как се управляват целеви средства по вече утвърдената ОП „Развитие на човешките ресурси“.
Днес се приближаваме към финала и към отговора на въпроса – вложените в ОПНОИР над милиард лева (европейско и национално финансиране) постигнаха ли основните цели на Програмата.
Времето за равносметка още не е дошло, но дойде първото признание, че можем да управляваме програми за образование. В новия програмен период, стъпвайки на натрупан опит и изграден админис-
тративен капацитет, ще има още повече средства за сектор образование. Програма „Образование“ – наследник на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ , е с прогнозен бюджет 751 270 000 евро, или с близо 400 млн. евро повече от парите в сегашния програмен период. А целите, които ще гоним, са още по-амбициозни – приобщаващо образование, модернизация и качество на сектора, връзките с пазара на труда със специален акцент върху модернизацията на българските висши училища. Последното е особено важно, ако искаме все по-често и все повече от тях да виждаме в международните университетски мрежи, като неделима част от световната изследователска инфраструктура, сред топуниверситетите в света, и най-вече като двигател на едно преуспяващо общество.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Денят 5 октомври Вестник "Аз-буки"Поуки от една пандемия Вестник "Аз-буки"(Не)частен случай Вестник "Аз-буки"Да очароваш с наука

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Допълнителни средства за 4 национални програми

Next article

Откриха странно органично съединение на Титан

Next article
Откриха странно органично съединение на Титан

Откриха странно органично съединение на Титан

Наши учени – имена в ядрената физика*

Наши учени – имена в ядрената физика*

30 братя сме добрички и помагаме на всички

30 братя сме добрички и помагаме на всички

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"