"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 1, 2021

Сам вкъщи…

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-01-2021
in Брой 1, 2021
A A

Зина СОКОЛОВА

Още през пролетта на 2019 г.
пандемията от коронавирус и наложените карантинни мерки доказаха едно – децата искат да ходят на училище. А познатите до болка реплики „много ги товарят“, „не искат да учат“, „скучно им е“ потънаха в небитието. Домашният „затвор“ никак не се понрави на малчуганите. Те бяха откъснати от естествената си среда, от възможността да общуват със своите връстници, дори да правят пакости заедно… Да не говорим за въздействието на самотата върху детската психика, за което бият тревога специалистите.
Какво се случи с родителите? Извънредната ситуация ги ангажира още повече с образованието на децата им. Но тя им показа и още веднъж доказа колко огромна и незаменима е ролята на учителя и на институцията училище в живота на всяко дете – да образова, да възпитава и социализира, да формира чувство за екипност. Принудителният престой вкъщи отново напомни кои са истинските ценности. Едно е да седиш пред компютъра, увлечен в игри и забавления. Друго е, когато си оставен сам вкъщи, за да учиш пред екрана. Усилието за концентрация е по-голямо, умората – също. Мотивацията бързо се изпарява. Няма я радостта от живото общуване със съученици, с учители.
Така се оказа, че училището е повече от желано. Потвърждават го и данните – едва 704 родители на деца от I до IV клас в цялата страна са подали заявление малчуганите да си останат вкъщи и да учат от разстояние. Интересно е обаче да разберем какво мислят децата на тези родители. Да останеш сам вкъщи, облекчение ли е? Ако – да, то за кого?

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Подход към всяко дете Вестник "Аз-буки"15 медала 4 олимпиади 2 месеца Вестник "Аз-буки"Време е за компромиси Вестник "Аз-буки"Значи може

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Опитът на педагозите влиза в учебни помагала

Next article

Горска педагогика за най-малките

Next article
Горска педагогика за най-малките

Горска педагогика за най-малките

Технопарк в училище

Технопарк в училище

Слънчевият хладилник*

Слънчевият хладилник*

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"