"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Проектните дейности като инструмент за нови партньорства*

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
in Брой 14, 2021
A A
Световната пандемична ситуация изпрати в онлайн пространството дори набелязаните инициативи по отделните проекти на ФСГ в Добрич. Но и това е някакво утешение за младите хора, че когато се срещнат на живо, вече ще са се запознали

Традиция за България през последните десетилетия е участието на ученици в международни проекти. Проектните програми са насочени към изграждане на стабилни партньорства между образованието и бизнеса, насърчаване на европейски ценности, разширяване и обогатяване на знанията и уменията, повишаване на качеството в образованието и иновативността на професионалното образование. Изключение не прави и Финансово-стопанската гимназия „Васил Левски“ в Добрич. Началото е поставено през 1999 г. с четири проекта, финансирани по програма „Коменски“. Преподаватели и ученици осъществиха ползотворни контакти с учебни заведения от Франция, Испания, Германия, Италия, Чехия, Полша и Румъния. Участието по тази програма допринесе за формирането на личността на учениците и развитието на компетенциите на базата на чуждоезиковото обучение.
Към днешна дата гимназията работи по няколко проекта. Първият от тях е „Save Our Seas – SOS“, програма „Еразъм+“, КД2: „Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики“, сектор „Училищно образование“. Главен координатор на Проекта е гимназия „Лизе Майтнер“ от Нордерстед, Хамбург. Проектът има за цел да подобри обучението и иновациите, цифровата грамотност и житейските умения. С мобилността ще бъде приложен начин за преподаване „4 C“ през целия проект, а именно критично мислене и решаване на проблеми, креативност и иновации, комуникация и сътрудничество. Учителите ще споделят идеи за обучение в XXI век и ще разработят заедно нови подходи и модули. В Проекта участват училища от 5 европейски държави – България, Италия, Португалия, Литва и Германия. Сред основните му цели и приоритети е насърчаването на критичното мислене на учениците. По този начин те ще придобият задълбочени познания за морската екосистема и дивата природа в крайбрежните райони и въздействие на съвременното общество върху тях. Освен това ще подобрят ключовите си умения в езиковото обучение по английски език. И не на последно място – ученици и учители ще подобрят езиковите и ИКТ уменията си. Заразата от COVID-19 промени изцяло план-графика за провеждане на срещите и се наложи удължаване срока на изпълнение на проекта.
Вторият проект, по който работи Финансово-стопанската гимназия „Васил Левски“ в Добрич, е Scientific Concepts in the Production of Sustainable Energy („Научни концепции в производството на устойчива енергия“). Той има за цел петте страни партньори (България, Северна Македония, Италия, Турция и Португалия) да си сътрудничат и да споделят практики в областта на възобновяемите енергийни ресурси, устойчивото производство и потребление чрез дейности, предназначени за учениците като разбиране за научните концепции и процеси в производството на устойчива енергия и информираност относно алтернативните източници на енергия и как може да бъде засилено тяхното използване.
Третият проект носи името Together against discrimination („Заедно срещу дискриминацията“). Целите му са свързани с възможност на учителите да се справят с проблемите на насилието, тормоза и дискриминацията на институционално ниво. Идеята е да се разработи съвместна дългосрочна стратегия за превенция на насилието, като се създадат равни шансове за включване на ученици в неравностойно положение.
Очаква се изпълнението на проектите да приключи през 2022 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Обучението е път към независимост Когато училището е кауза и дава смисъл Празникът е логичен завършек на делника Default ThumbnailЕкотехники преподават във Видин

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Обучението е път към независимост

Next article

Когато училището е кауза и дава смисъл

Next article
Когато училището  е кауза и дава смисъл

Когато училището е кауза и дава смисъл

Между математиката  и кулинарните изкушения

Между математиката и кулинарните изкушения

Празникът е логичен завършек на делника

Празникът е логичен завършек на делника

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"