"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 26, 2021

Иновативен подход към толерантността

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-06-2021
in Брой 26, 2021
A A
През изминалата учебна година в гимназията са реализирани 4 проекта по програма „Еразъм+“

Професионалната гимназия по икономика „Алеко Константинов“ в Кърджали е наследник на някогашния Икономически техникум в града, създаден през 1963 г.
„По случай 25-годишния юбилей на техникума през 1986 г. с доброволни средства, набрани от ученически бригади, е издигнат бюст паметник на патрона, изработен от нашия съгражданин и известен скулптор Вежди Рашидов – казва Мариела Попова, директор на гимназията. – Тогава е открита и музейна сбирка, като всички експонати са дарени от ученици и учители.“
Още през 1985 г. тук е оборудвана компютърна зала, необходима за обучението по новата тогава учебна дисциплина – информатика. Оттогава базата на училището непрекъснато се модернизира, обзаведени са кабинети по биология, химия, физика и икономика. През 2019 г.
е изграден иновативен STEM център за обучение по природни науки. Сформирани са клубове по интереси, както и клубове за ученици с обучителни затруднения по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“.
Дейността на клубовете по проект УСПЕХ продължава и през учебната 2020/2021 г. Учебно-възпитателният процес се осъществява по утвърдили се и търсени през годините специалности, като „Оперативно счетоводство“, „Икономическа информатика“, „Банково дело“. По традиция учениците бележат успехи в национални състезания по хуманитарните и природо-математическите дисциплини, в спортни изяви, както и в състезания, свързани с обучението по специалните предмети – „Световна седмица на предприемачеството“, „Иновационен лагер“, „Най-добра бизнес идея“, Национално състезание по счетоводство, инициативата „Мениджър за един ден“, която се провежда ежегодно в над 100 държави по целия свят, и др.
„Присъствието на Професионалната гимназия по икономика „Алеко Константинов“ в област Кърджали и в страната се измерва с успешната реализация на нейните възпитаници – финансисти, счетоводители, застрахователи, мениджъри – подчертава директорката. –
Училището успешно съчетава традиция и новаторство в обучението по общообразователна и професионална подготовка и се утвърждава като най-голямата професионална гимназия в областта.“
През учебната 2020/2021 година тук се обучават 455 ученици в дневна, задочна и самостоятелна форма на обучение на възраст 13 – 19 години от различни етнически групи. Учениците от XI и XII клас участват в дейности по практическо обучение в учебно-тренировъчни фирми.
В учебните предприятия те придобиват професионални и технически умения, умения за работа в екип, успешна комуникация, управление на времето и др.
И тази година гимназията успява да отбележи патронния си празник, макар и в електронна среда. С поредица от събития, включени в седмицата на Алековите дни, ученици и учители почитат паметта на писателя.
Бюрото на Европейския парламент в България избира 10 нови училища, които се включват в Програмата за училища посланици на Европейския парламент през учебната 2020/2021 г. Тя се провежда за пета година у нас и в кампанията за набиране на нови участници се включват над 100 училища. Сред избраните има представители на една профилирана гимназия, пет средни училища и четири професионални гимназии, сред които е и ПГИ „Алеко Константинов“. Младшите посланици на ЕП организират дебат по случай Деня на религиите, отбелязват Деня за безопасен интернет с открит урок за това как да различават вярна от невярна информация, честват Международния ден на майчиния език
Заради епидемичната обстановка събитието се провежда онлайн в електронната платформа „Тиймс“.
Младшите посланици от доброволческия клуб „Щастливеца“ четат поезия на различни езици, които се говорят в училището – български, турски, руски, английски и немски. Отбелязват се и Международният ден в памет на жертвите на Холокоста, както и Международният ден за борба срещу расизма, в който активно участват всички класове. Младшите посланици представят пред своите класове презентация под мото на ООН „Младежта отстоява правата на човека“.
По случай Деня на Земята учениците се запознават с термина „въглероден отпечатък“ и как се изчислява той при различните храни. За Световния ден на книгата се четат откъси от произведение от европейски автор. А за християнския празник Великден и мюсюлманския Рамазан Байрам са
организирани благотворителни базари.
Със събраните средства са подпомогнати ученици сираци от професионалната гимназия.
В началото на май е организиран и Ден на Европа в икономиката, който традиционно преминава под ученическото самоуправление. За поредна година ученици влизат в ролите на директор, заместник-директори, учители, администрация. Част от гимназистите споделят, че за пръв път имат възможност да бъдат учители, и това за тях е много вълнуващо и интересно.
На втория етаж на гимназията е открит и обновеният Европейски коридор. Всеки младши посланик представя пред своя клас държава членка на ЕС с нейното знаме, традиции, известни личности, история и забележителности.
От 2005 г. до момента са осъществени 16 проекта по европейски програми. По 4 от тях гимназията е приемно училище на над 150 ученици и учители от партниращи европейски страни. През учебната 2020/2021 г. са реализирани 4 проекта по програма „Еразъм+“. За същия период над 250 ученици са провели производствени си практики по програмите „Леонардо да Винчи“ и „Еразъм+“ в Италия, Испания, Австрия.
Най-новата инициатива в гимназията е иновация, която ще се реализира в рамките на 4-годишен период.
„За нашия колектив изграждането на единна училищна общност е предизвикателство, което предполага иновации в образованието – казва директорката. – Мисията на училището е насочена към създаване на условия за развитие и подкрепа на учениците в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите им и адаптиране към съществуващите социокултурни и икономически условия. Опасностите, с които се сблъскват младите хора, налагат необходимостта от активни дейности в посока изграждане на приобщаваща учебна среда и по-голяма сплотеност между ученици, учители, родители и общността. Практиката ни показва, че новоприетите ученици бавно се адаптират към новата среда. Често са изолирани, затрудняват се при създаването на нови контакти и приятелства, чувстват се неуверени и трудно се социализират. Пристигайки в областния град от малки населени места, те лесно могат да се превърнат в обект на тормоз и агресия, да попаднат в неподходяща среда, която да ги подтикне към различни видове зависимости. Затова предлагаме иновация, насочена към превенция и ограничаване на тези рискове и подготовката на младите хора за ефективната им житейска социализация. Тя ще се изпълнява четири учебни години от един випуск, който всяка година ще работи по една глобална тема – като се почне от учебната 2021/2022 г. с темата „Адаптация“ и се продължи по-нататък с темите „Агресия и тормоз“, „Зависимости“ и „Социализация“. Този випуск ще обхване новоприетите ученици в VIII клас. По предвидения план прием за учебната 2021/2022 г. това ще бъдат 3 паралелки, обучавани в различни икономически специалности, с общ брой ученици 78.“
Класовете ще бъдат наставлявани и подкрепяни в работата си по дейностите от общо 6 учители (класен ръководител и заместник-класен ръководител на всяка паралелка). Освен това ще бъде определен екип, включващ педагогически съветник, училищен психолог, учител по биология, учител по химия, учител по гражданско образование, който ще съдейства при реализирането на дейностите. Всяка учебна година се предвижда и провеждане на иновативна седмица през месец март, по време на която участниците в иновацията ще представят, пречупени през своя светоглед вижданията си по съответната тема. Тя ще се предхожда от подготовка, която включва проучване на проблема и разработване на материали за неговото представяне. Участниците сами ще преценят по какъв начин да поднесат темата – чрез презентации, постери, табла, видеоклипове, театрални постановки, организиране на кръгли маси, дискусии, анкети, видеорепортажи и др.

Your Image Description

Свързани статии:

Когато работиш здраво, хлябът се услажда Дуално по швейцарски Рационалният избор Спортното в Бургас очаква своя сграда

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Когато работиш здраво, хлябът се услажда

Next article

Грижа навреме

Next article
Грижа навреме

Грижа навреме

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Начало за „Еразъм+“ и у нас

Horizont Europe

10 информационни дни по „Хоризонт Европа“

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"