"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

Добри дела, добра дума

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-07-2021
in Брой 27, 2021
A A

Татяна ДИКОВА

В 26 от общо 50-те училища в област Търговище работят образователни медиатори. В област Монтана в 32 училища са назначени 34 образователни медиатори, а в едно обединено училище са дори двама. По време на извънредното положение тези хора се превърнаха в герои. Благодарение на тях деца не отпаднаха от образователната система и не бива да се забравя заслугата им – ще чуете добрите думи за медиатора.
Той е човекът, който познава всяко дете и всяко семейство в „махалата“. И те го познават.
А училището възлага на него и друга важна социална функция – да бъде за пример как се успява, когато учиш. Тогава си полезен на себе си, на семейството си и на общността.
Иска ми се фигурата на медиатора да се нареди до тази на учителя. Той, учителят, направи може би най-голямата си крачка в своята кариера през миналата и през тази година. Мнозина се сбогуваха с класно-урочната система и се „събудиха“ във виртуалната класна стая. Подобна гигантска крачка направи и медиаторът, но в рамките на своите задачи – да минимизира последиците от дългите месеци на карантина и да не допусне отпадането на деца от училищe. Деца, които нямат възможност всеки ден да са във виртуалната класна стая. Деца, които продължават, въпреки че никой около тях не се интересува дали те ще продължат.
Впрочем има такъв човек и това е медиаторът. На много места той продължи да изпълнява своите задачи дори облечен в специален костюм. Носеше на учениците задачите за изпълнение. Помагаше да си напишат домашните. Разясняваше уроците.
Превърна се в живата, така необходима връзка за една критична ситуация между ученик, училище, семейство.
Дано добрите му дела не се забравят и да продължат.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Подкрепа Вестник "Аз-буки"Отдадените учители Вестник "Аз-буки"Нова страница, същата посока Вестник "Аз-буки"С интерес към науката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Втори сме на Балканската олимпиада по математика

Next article

Най-добрият

Next article
Най-добрият

Най-добрият

В ход е дигиталното обучение

Конкурси за началници на РУО

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Хайдутин и хайдук

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"