"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 45, 2021

Вълшебства за учене

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-11-2021
in Брой 45, 2021
A A
Учениците с удоволствие се включват във всеки повод за празнуване

Зина СОКОЛОВА

Мястото, където започват мечтите“ – това е надписът, който посреща всеки посетител на СУ „Христо Ботев“ в Кубрат – казва директорката Росица Христова. – За 90% от работещите в него мечтите са свързали живота им изцяло с училището. Като негови възпитаници, ние с гордост и умиление го наричаме „нашето училище“. А когато в работата си влагаш сърце и душа, успехите се превръщат в реалност.“
Иновативното Средно училище „Христо Ботев“ е със 136-годишна история. То е най-голямото на територията на община Кубрат. През 2018 г. е удостоено с почетния знак „eTwinning училище“. От 11 ноември 2018 г. е лицензиран оператор на Международната награда на Херцога на Единбург, а от 2020 г. е „училище за пример“ като участник в НП „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“. От август 2020 г. СУ „Христо Ботев“ е включено в Списъка на иновативните училища за учебната 2020/2021 година.
Като средищно училище, СУ „Христо Ботев“ предлага образователни услуги на деца от 16 населени места. Сега в него се обучават 629 ученици на една смяна. За тези от тях, които пътуват, има безплатен транспорт. За обхванатите в целодневна форма на обучение е осигурено обедно хранене с дофинансиране от страна на училището.
В гимназиалния етап обучението е профилирано. Разкрити са паралелки по природни науки, обществени науки и чужди езици със засилено изучаване на английски, руски и немски език.
Съвременната материално-техническа база е гарант за добро и качествено образование. Обучението се извършва в четири корпуса, разположени на площ от 21 декара. Обособени са 30 класни стаи, четири компютърни кабинета, пет кабинета по чужд език, кабинети по физика, биология, изобразително изкуство, кабинет за целодневна организация на учебния ден, лаборатории по биология и химия, два физкултурни салона, мултимедийна зала, актова зала, спортна площадка, външна площадка по безопасност на движението, зона за майсторско кормуване на велосипед, зелена класна стая и екокът. Всички кабинети и класни стаи в начален етап са оборудвани с мултимедия. Училището разполага с богата библиотека, с музейна сбирка, медицински и ресурсен кабинет. Предстои изграждане на логопедичен кабинет по проект „Подкрепа за приобщаващо образование“.
В училището работят 52 педагогически специалисти. Желанието им да следват новостите в образованието и да дадат устойчиви знания на своите ученици, е причина да повишават непрекъснато своята квалификация. Само за изминалата 2020/2021 учебна година над 94 % от преподавателите са се включили в обучения на различно ниво.
Съвременните ученици имат нужда от обучение, ориентирано към диалог и взаимодействие, категорична е директорката Росица Христова. Учителите, търсейки индивидуалните заложби и таланта на учениците си, прилагат творчески подходи, търсят гъвкавост, оригиналност, новаторство, изобретателност и стимулират раждането на нови идеи. Творческата класна стая е едно от предизвикателствата пред традиционното училище. Тя дава възможност на учениците да си представят и създават нови неща, да фантазират и комбинират, да генерират оригинални идеи, да ги видоизменят и прилагат по интересен начин.
„Вълшебства за учене“ – така в нашето училище наричаме иновативните методи на преподаване – казва Росица Христова. – Прилагането им е предизвикателство пред всеки учител, който е отдаден на професията си. Използването на иновативни методи за творческо мислене поставя ученика в центъра на образователния процес и го превръща от пасивен ползвател на знания в активен участник.“
Предизвикателство, с което трябва да се справя екипът в училището, е и непрекъснатото движение на учениците. Много родители в търсене на препитание напускат страната и с тях тръгват и децата им. Училището е институцията, която трябва да направи всичко възможно тези деца, като се върнат обратно в класните стаи, да наваксат пропуснатия материал, да приравнят знанията си с тези на останалите от випуска и не на последно място – да бъдат задържани в клас, да не се допусне отпадане от училище.
„Условията, при които ни постави пандемията от COVID-19, накараха всички учители на практика за два дена да се научат да работят дистанционно – подчертава директорката. – Преминаването от присъствено към дистанционно обучение се оказа най-трудно за учениците от начален етап, и най-вече за първокласниците. Освен че трябваше да се справи с това ново предизвикателство, училището трябваше да търси и съдействие от страна на родителите. Без тяхна помощ в начален етап беше немислимо нещата да се случат. Въпреки трудностите постигнатите резултати на НВО и ДЗИ сами по себе си говорят, че сме се справили успешно. За поредна година училището ни е сред трите училища в област Разград с най-висок успех на Националното външно оценяване и матурите.“
Чуждоезиковото обучение е приоритет за училището. Доказателство за това е отличният успех 5,83 на ДЗИ. Възпитаник на училището е един от петимата носители на специални отличия за България в тазгодишното 14-о издание на конкурса по превод Juvenes Translatores на Европейската комисия. Педагогическият екип се гордее и с първото място в състезанието SpellingBee и с участието в полуфинала на състезанието Hippo. Училището има и лауреати в Националния конкурс за авторова драматургия на английски език.
Възможностите, които се предоставят за изява на учениците, не се ограничават само с участие в състезания и олимпиади, свързани с чуждоезиковото обучение. Те активно се включват и печелят призови места в състезания, олимпиади и конкурси и в областта на други учебни дисциплини. Участват активно в реализацията на национални и международни проекти. Изявяват се в областта на спорта, изобразителното и танцовото изкуство.

Your Image Description

Свързани статии:

Няма необхванато дете в Малко Търново Картините казват повече от думите Отговорни в спорта и в учението Уроци по легоритъм

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Успехите на учениците са успехи на учителя

Next article

Няма необхванато дете в Малко Търново

Next article
Няма необхванато дете в Малко Търново

Няма необхванато дете в Малко Търново

И малките стъпки са ценни

И малките стъпки са ценни

Георги Бърдаров с награда на ЕС за литература

Георги Бърдаров с награда на ЕС за литература

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"