"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 5, 2021

Редуването в училище е разумното решение

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-02-2021
in Брой 5, 2021
A A

„Учениците от VII, VIII и XII клас възобновяват присъственото си обучение от 4 февруари. Следващите класове ще се връщат поетапно, като редуването ще бъде на две седмици. Това е разумното решение, тъй като ситуацията е още рискова.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на работното съвещание, свикано от премиера Бойко Борисов в Министерския съвет. По-късно министърът коментира темата пред различни медии така.
„170 000 ученици и
30 000 учители влизат в час от 4 февруари. От 4 седмици вече над половин милион души са в образователната система в началния етап на обучение и в детските градини“, информира министър Вълчев. Според него относно споровете дали училищата и учениците са фактори за заболеваемостта, няма съмнение, че те допринасят за нея. А това зависи от възрастта на учениците и от предприетите мерки. Министърът припомни, че общо 1,1 млн. са всички ученици и учители и събирането заедно на толкова много хора за продължително време в общи пространства със сигурност би повлияло на ситуацията. „Желанието ни е да има максимум присъствено обучение. Но ако върнем всички ученици, рискуваме след това всички отново да останат вкъщи. За съжаление, големите ученици не са толкова безрискови, колкото малките деца“, каза той.
Просветният министър отбеляза още, че нагласите на мнозинството родители и учители е децата да се върнат в клас. Учениците ще носят задължително маски и в часовете. Всички прозорци ще се отварят за проветряване на класните стаи в междучасията. По думите му училищата са закупили вече и около 9000 пречиствателя на въздуха.
По думите на министър Вълчев засега не се налага увеличаване на учебната година за всички. Няма и вариант за обявяване на нулева година. Министърът припомни, че е дадена възможност учебната година за I – III клас да се удължи с три седмици, а за IV – VI клас с две седмици. 313 училища са избрали тази възможност. „Можем да кажем, че към момента I – IV клас не са учили по-малко присъствено.
В предходни години имах-
ме седмица екскурзии, 2 – 3 седмици грипни ваканции, ваканции поради усложнена климатична обстановка. Сега там, където имаше такива проблеми, се учеше онлайн“, коментира министър Вълчев.
Според него системата функционира, но проблемът е, че онлайн обучението не можe да бъде пълноценна заместваща алтернатива на присъственото обучение. Ако то продължава дълго време, намалява мотивацията за учене, не е толкова силна и ефективността на педагогическото взаимодействие. И тези загуби са толкова по-големи, колкото е по-ниска възрастта на децата. „Но онлайн обучението спаси от натрупването на дефицити и забавяне в образователното развитие на децата“, каза просветният министър.
Министър Вълчев отбеляза още, че външните оценявания в края на IV и X клас са необходими, тъй като дават възможност за оценка и диагностика на работата в училищата, стимулират учениците да учат. Позволяват и да се оцени влиянието върху резултатите от обучението от разстояние в електронна среда. „Не възнамерявам да предложа на това Народно събрание отмяна на националното външно оценяване в IV и X клас“, категоричен е министърът.
Той коментира и предложенията за започване на новата учебна година по-рано, като заяви, че началото ѝ на 15 септември е записано в закона и той, като министър, не възнамерява да предложи такава промяна. Отбеляза още, че изпитите в VII и XII клас ще се проведат присъствено, при 10 – 12 деца в стая. „Разработваме голям проект за електронно изпитване, но към момента не можем да проведем такива мащабни изпити в електронна среда“, заяви министър Вълчев.

Your Image Description

Свързани статии:

Ваксинират учителите Кой е моделът на новите млади Над 50 000 върнати в класните стаи Сертифицирани са 40% от бюджета на ОПНОИР

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Започва изпълнението на „Хоризонт Европа“

Next article

Ваксинират учителите

Next article
Ваксинират учителите

Ваксинират учителите

В ход е дигиталното обучение

Кой е моделът на новите млади

В ход е дигиталното обучение

Над 50 000 върнати в класните стаи

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"