"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 14, 2022

Работещи, а не лъскави

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-04-2022
in Брой 14, 2022
A A

STEM кабинетите са последният писък на модата в образователната система у нас. Благодарение на Националната програма „Изграждане на училищна STEM среда“ на Министерството на образованието и науката все повече училища разкриват кабинети по природни науки. Тенденцията ще продължи и в следващите години, като за целта са предвидени солидни средства. В Плана за възстановяване и устойчивост е фиксирана сумата от 480 млн. лв. за STEM центрове и иновации в образованието. С тези средства ще бъдат оборудвани над 2240 специализирани класни стаи за наука и технически предмети. Ще бъдат създадени 4 научни центъра за развитие на STEM образованието в България и ще се повиши квалификациите на 39 000 учители в тази сфера. Това е опит да се компенсира неглижирането на обучението по природни науки. Години наред например на децата са им преподавани химия и физика, без да имат възможност нито да видят, нито да направят какъвто и да е експеримент. Специалисти квалифицират това като престъпно. Така хиляди талантливи деца вероятно са били лишени от по-сериозен досег с науката. И още на един ранен етап от тяхното развитие естественото им любопитство към света около нас е било погубено.
Отпуснатите средства, новите кабинети – всичко това звучи много добре, но крие и опасност от криво-
разбрано модернизиране. Защото наличието на лъскаво обзаведен кабинет със скъпа апаратура съвсем не гарантира висок коефициент на полезно действие. Много по-важно е да има ясна визия за какво точно ще се ползва той. И тук е незаменимата роля на учителя – неговата мотивация да се справи с предизвикателствата на обучението по природни науки, е решаваща. В противен случай едва ли ще успее да вдъхнови своите ученици, независимо от красивата обстановка в новия STEM кабинет.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Денят 5 октомври Вестник "Аз-буки"Признание Вестник "Аз-буки"Невидимата цена Вестник "Аз-буки"За четенето…

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Върховете на Плутон са вулкани от лед

Next article

Ученици стават изследователи

Next article
Ученици стават изследователи

Ученици стават изследователи

Галактическо кулинарно парти

Галактическо кулинарно парти

В ход е дигиталното обучение

Направи сам съзвездие

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"