"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 17, 2022

Подготвят нова европейска иновационна програма

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2022
in Брой 17, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Среща на високо равнище за образование и иновации организира през юни българският еврокомисар Мария Габриел. Тогава ще бъде представена и новата Европейска иновационна програма, която се разработва от нейния екип.
Двете големи кризи, предизвикани от пандемията и руската агресия в Украйна, сочат, че Европа трябва да е по-добре подготвена за подобни извънредни ситуации и да разчита най-вече на науката, иновациите и образованието за намирането на конкретни решения.
Целта на европейската иновационна програма е да формулира всички аспекти, свързани с подкрепата на иновациите, по начин, който да осигури ефективно изпълнение и постигане на стратегически цели, като преодоляване на разделението и намаляване на разликите между отделните региони и държавите членки в областта на иновациите. Тя ще съдържа мерки в подкрепа на местните иновационни екосистеми, на компаниите в периода на разрастването им и на квалифицираните кадри, за да останат в Европа.
Европейската комисия събира обратна информация до 10 май за новата всеобхватна европейска програма за иновации, каквато ЕС все още няма. Дотогава всички заинтересовани страни – национални органи, държави от ЕС, граждани, малки и средни предприятия, стартиращи фирми, предприемачи, както и неправителственият сектор, могат да предоставят обратна връзка и емпирични доказателства за ползите, нежеланите ефекти, последователността, които искат да видят в новата програма. По време на предварителните консултации за нейното създаване се очертават пет широки области на действие, които са от съществено значение за повишаване на иновационната ефективност на Европа и могат да бъдат разгледани чрез нова европейска програма за иновации. Това са достъп до финансиране, регулаторни подходи, иновационни екосистеми, по-добро изготвяне на иновационна политика и развитие и привличане на таланти.
Иновациите, особено революционните технологични иновации, са от решаващо значение за успеха на зеления и на цифровия преход, за подобряване здравето и благосъстоянието на европейците. Значението им е ключово и за осигуряването на стратегическа автономия на ЕС.
Решаваща роля в иновационната програма ще има и представената в началото на 2022 г. Европейска стратегия за университетите, в която науката и иновациите са силно застъпени. Стратегията се основава на четири стълба, единият от които е посветен на важността на висшите училища като двигатели на екологичния и цифровия преход. Инициативите включват иновативни подходи към ученето и преподаването, като „Живи лаборатории“, „Новатори в училищата“, и провеждане на ежегодно Европейско изложение на талантите, които да стимулират потенциала на младите в областта на новаторството и предприемачеството. Разработва се и европейска програма за магистратура по суперкомпютри.
Стратегията за университетите предвижда увеличаване на европейските университетски алианси, за които бюджетът е 1,1 млрд. евро. Сега тези алианси са 41 и обхващат 280 висши училища, а се очаква през следващите две години да станат 60 с над 500 университета.
В Европа има над 5000 висши училища, 17,5 млн. студенти, 1,4 млн. преподаватели и 1,2 млн. изследователи.
В Стратегията за университетите е заложен подход, основан на предизвикателствата, при който висшите училища работят съвместно с регионите и бизнеса и им осигуряват кадри. На тях ще се разчита и да повишават уменията – екологични, цифрови и предприемачески. Дигиталните компетентности са приоритет, тъй като само 56% от европейците имат основни цифрови умения, а до 2030 г. процентът им трябва да се увеличи до 80.

Your Image Description

Свързани статии:

6,6 млрд. евро готови за инвестиции в България Младите хора и университетите – движеща сила за иновациите „Реките на София“ с приз „Европа Ностра“ Изкуственият интелект и образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Отличници в професията

Next article

Сборник с истории за учене на възрастни

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Сборник с истории за учене на възрастни

В ход е дигиталното обучение

326 млн. лв. за образователна среда

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Споделете на много хора

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"