"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 18, 2022

Повечето педагози с увеличени заплати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-05-2022
in Брой 18, 2022
A A

Близо 72% от педагогическите специалисти са с увеличени заплати още от април, а останалите са в процес на договаряне, но считано от 1 април 2022 г. Това показва справка на МОН от 3995 училища и други образователни институции, съобщи пред Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова. По думите ѝ за първи път от много години директорите са успели да подготвят бюджетите и планираните увеличения на заплатите преди измененията в Наредба 4 за нормиране и заплащане на труда, в която са записани по-високите минимални месечни работни заплати, да бъдат обнародвани в „Държавен вестник“. Екипът на МОН е изпратил писмо, че при взимането на решение за ръст на заплатите директорите могат да стъпят на подписания анекс към Колективния трудов договор между социалните партньори и МОН, с който увеличението е договорено.
Зам.-министър Гайдарова съобщи още, че 87% от образователните институции, които са увеличили възнагражденията, са достигнали вече средния ръст от 12,3%, както и по-високи стойности от договорените. С над 13% са нараснали заплатите в 170 институции. Под 10% е увеличението в 71 институции. А в общо 305 не са решили още с колко ще бъдат увеличени заплатите, защото изчакват потвърдения бюджет с решение на съответната община или изменението в Наредба 4.
Едва половин процент от образователните институции към момента не планират увеличение на заплатите поради липса на достатъчно финансиране. „Имаме поименна справка на тези образователни институции и ще направим проверка дали там са достигнати договорените нови минимални индивидуални работни заплати. Ще направим анализ какви са причините за тази ситуация“, заяви зам.-министър Гайдарова. Там, където има проблеми, ще се търси решение съвместно с училищните ръководства и общините. Всички повишения на работните заплати ще бъдат изчислени със задна дата от
1 април 2022 г., независимо кога ще се случат. „Спрямо всеки случай ще се действа индивидуално. И ако установим нарушения, няма да се поколебаем да има административни наказания“, заяви зам.-министър Гайдарова.
Министърът на образованието и науката акад. Николай Денков призова членовете на Отрасловия съвет да сигнализират екипа на МОН за съществуващи или потенциални проблеми, за да могат те да бъдат обсъдени съвместно, а не да се водят разговори през медиите. „По този начин няма как да работим, защото сега трябва да обясняваме, че изнесеното не е вярно. Не искам да го правим“, заяви той. Преди дни от синдиката „Образование“ към КТ „Подкрепа“ обявиха, че по тяхна информация само 25,1% от работещите в системата на средното образование са подписали допълнителни споразумения за новата работна заплата.
„Навлизаме във времето на изпити след изключително тежки периоди. И най-важното, от което има нужда системата, е спокойствие. За да може учителите да работят с децата, те да наваксат и да се явят, доколкото е възможно, спокойни на изпитите. Всеки, който в момента създава
напрежение, пречи на образователната система. Нашата грижа са децата и младежите, а не партийни битки, не спорове на синдикални и работодателски организации“, отбеляза министър Денков.
Отрасловият съвет обсъди и различни предложения на социалните партньори за актуализация на държавния бюджет. В МОН досега са постъпили три предложения.
Председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева обяви, че СБУ настоява за актуализация, която да влезе в сила от 1 октомври за системата. „Трябва да поискаме не по-малко от 20 – 25 млн. лв. допълнително към бюджета на МОН, които да се разпределят при необходимост“, заяви тя. Идеята е подкрепена и от Сдружението на директорите в средното образование.
От Съюза на работодателите в системата на народната просвета се обявиха за увеличение с поне 40% на средствата за издръжка. Субсидията трябва да бъде целева за всяка институция според броя на учениците и на класовете и според броя на сградите, ползвани от училищата или детските градини. Предлагат се и допълнителни 30% към сегашния стандарт от 650 лв. на дете в детските градини предвид повишените цени на хранителните продукти. Настоява се и за целево увеличение на парите за общежитие в зависимост от броя на учениците в тях. Иска се още държавата да приложи по-големи облекчения за сметките за електроенергия на училища и детски градини.
От синдиката „Образование“ към КТ „Подкрепа“ пък се обявиха за поне 30% ръст на единните разходни стандарти, увеличение на работните заплати на работещите в сектора с не по малко от 15%, образователните институции да се освободят от ДДС за ток, парно, вода, ремонти и др., както и от такса смет. От Независимия учителски синдикат предлагат още 15-процентен диференциран ръст на работните заплати на педагозите от средата на годината заради инфлацията. Настояват и за алгоритъм за целева подкрепа на сметките за електроенергия, отопление и хранене в детските градини и училищата.
Отрасловият съвет реши, че предложенията на социалните партньори ще бъдат взети предвид при изготвянето на актуализацията на бюджета. МОН ще проследи финансовото състояние на всички училища, детски градини и центрове и при необходимост от допълнителни средства въпросът ще бъде обсъден в рамките на актуализацията на бюджета.
Зам.-министър Гайдарова представи пред членовете на Отрасловия съвет и публикуваните за обществено обсъждане промени в Наредба 11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Заедно с министър Денков тя информира и за подготовката за предстоящите национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити.

Your Image Description

Свързани статии:

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий Колко ще получават неделните училища Как да си направим звезда Институт за иновации открива Икономическият университет – Варна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Винаги ли сме наричали братовите и сестрините си деца племенници

Next article

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий

Next article
В ход е дигиталното обучение

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий

В ход е дигиталното обучение

Колко ще получават неделните училища

Как да си направим звезда

Как да си направим звезда

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"