"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

През 2024-та евродипломи и студентски карти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
in Брой 3, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Европейска стратегия за университетите и предложение за Препоръка на Съвета на ЕС за изграждането на мостове за ефективно европейско сътрудничество в областта на висшето образование представиха еврокомисар Мария Габриел и зам.-председателят на ЕК Маргаритис Схинас, отговарящ за утвърждаването на европейския начин на живот.
„Тези две инициативи са още една стъпка към превръщането на Европейското образователно пространство в реалност“, заяви Маргаритис Схинас. Той подчерта, че трябва да се засили сътрудничеството между европейските университети, за да се постигне по-цифрово и екологосъобразно висше образование и да се увеличи броят на европейските университетски алианси през следващите две години. Сега тези алианси са 41 и обхващат 280 висши училища, а се очаква да станат 60 с над 500 университета в тях.
„Днес, повече от всякога, се нуждаем от приноса на висшите училища, за да отговорим на глобалните обществени предизвикателства. В Европа те са над 5000. Имаме и 17,5 млн. студенти, 1,4 млн. преподаватели и 1,2 млн. изследователи. Това многообразие и талант са нашата сила и израз на европейския начин на живот. Подкрепата за тях е инвестиция в настоящето и бъдещето ни“, каза Мария Габриел.
Българският еврокомисар уточни, че стратегията се основава на четири основни измерения, за всяко от които са предложени конкретни действия. Първото е укрепване на европейското измерение на висшето образование и научните изследвания с 4 конкретни действия. Това са увеличаване на европейските университетски алианси с бюджет от 1,1 млрд. евро, проучване на възможностите за правен статут на университетските алианси, европейска диплома за транснационалния опит в областта на висшето образование и разширяване на инициативата за Европейска студентска карта чрез въвеждане на уникален европейски студентски идентификатор за всички мобилни студенти до 2022 г. и за всички студенти в Европа до средата на 2024 г.
Предстои ЕК и държавите членки да уточняват как ще изглеждат европейските дипломи и какви компетентности ще покриват, за да се признават и от националните власти. Същото се отнася и за европейските студентски карти, които ще са в дигитален формат с холограма и QR код, за да могат лесно да се проверяват и да удостоверяват къде е учил студентът, и да му осигуряват достъп до транспортни отстъпки и културни инициативи в цяла Европа.
Вторият стълб е насочен към подкрепа за университетите като „фарове“ на европейския начин на живот. Той подкрепя действия, насочени към академичните и научноизследователските кариери, основните права и академичните ценности. Предвидени са възможности за обмен на добри практики като част от мрежите за висше образование „Жан Моне“.
Габриел подчерта и ключовата роля на университетите като двигатели на екологичния и цифров преход. Това е третият стълб на стратегията. Инициативите включват иновативни подходи към ученето и преподаването, като „Живи лаборатории“, „Новатори в училищата“, провеждане на ежегодно Европейско изложение на талантите, създаване на Платформа за международни партньорства между студенти, преподаватели и бизнеса за борба с климатичните промени.
Четвъртият стълб е свързан с международното измерение на висшето образование за утвърждаване на Европа като дестинация и място за развитие на таланти. Той включва укрепване на партньорствата със Западните Балкани, съседните на ЕС държави и Африка, разработване на портал „Проучване в Европа“ за насърчаване на международния обмен.
За първи път със Стратегията се предлага и механизъм за проследяване изпълнението и напредъка и отчитане на постигнатите резултати.

Your Image Description

Свързани статии:

Всички с равен достъп до бъдеща ваксина Възобновяват културните дейности координирано Искат еквивалентност и признаване на дипломите Габрово е избран за регионален европартньор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Екопреходът заляга в учебните програми

Next article

Демек, сиреч тоест

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Демек, сиреч тоест

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

Дигиталният шрифт на почерка на Левски

В ход е дигиталното обучение

Образованието по физика и климата

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"