"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 32, 2022

Кръстопътища

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-08-2022
in Брой 32, 2022
A A

Зина СОКОЛОВА

България е сред петте страни в Европейския съюз с най-висок дял на младежи, които нито учат, нито работят. През 2020 г. те са 18% от населението на възраст между 15 и 34 г. в сравнение с 14% средно за ЕС. Тези стряскащи данни се допълват с други подобни. Изследване на УНИЦЕФ разкрива, че у нас близо половината (47,9%) от младежите на възраст между 15 и 24 г. не разполагат с базови умения, които са им необходими за средно образование.
Така омагьосаният кръг се затваря. Голям процент от подрастващите формално се водят в образователната система, но реално не трупат нито знания, нито умения. Това неминуемо води и до голям процент безработица, когато завършат или напуснат училище. Те просто не умеят да правят нищо, и нито един работодател няма да ги наеме.
Проблемът е толкова сериозен, че изисква спешни мерки от страна на държавата. Предвидени са и средства за това. С 56 млн. лева от Плана за възстановяване и устойчивост ще се развиват умения у млади хора на възраст до 29 години, които са безработни, отпаднали са от образователната система или има риск да напуснат училище. Те ще се подготвят в младежки центрове, които ще работят в партньорство с бизнеса.
Дано тези мерки успеят. Но въпросните средства са за решаване на вече натрупаните проблеми с високия процент млади хора, които живеят в пълна безпътица. По-важното е да се предотврати в максимална степен възникването на подобни явления. Да не се допуска деца до I клас да не знаят български език. Или да се записват ученици в V клас само защото е забранено да се повтаря класът в началния етап. Образованието е единственото решение на тези проблеми. Защото мултиплицирането на неграмотност е бумеранг, който ще ни удари със страшна сила.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Денят 5 октомври Вестник "Аз-буки"Признание Вестник "Аз-буки"Бъдеще Вестник "Аз-буки"Добрите практики на фокус

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

56 млн. лв. за младежки центрове

Next article

Защо котките ядат трева?

Next article
Защо котките ядат трева?

Защо котките ядат трева?

About the early business activity of the revival entrepreneur Evstati Selveli and his material and financial condition during this period

Plague in Early Modern Istanbul: The Experience of the Habsburg Resident Ambassadors, 1560s – 1590s

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"