Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 39, 2022

10 450 се обучават дуално у нас

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/09/2022
in Брой 39, 2022
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

През 2021/2022 г. учениците в дуалната форма на обучение у нас са 10 450, каза зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова на националната среща за иновации в дуалното обучение.
Тя припомни, че през 2015 г. е поставено началото на дуалното обучение в България чрез два проекта. Първият е ДОМИНО по българо-швейцарската програма за сътрудничество, по който до 2019 г. са включени 1600 ученици към метода на учене чрез работа. Другият проект е „Дуално обучение в България“ по програмата на Стопанската камара на Австрия и по него дуалните ученици надхвърлят 1150. Зам.-министър Гайдарова каза, че в резултат от общите усилия броят на учениците в дуална форма на обучение се е увеличил от 353 през 2016 г. до 10 450.
Подкрепата на МОН през периода е решаваща, за да се осигурят нужните нормативни промени и дуалното обучение да се провежда по законосъобразен начин. Направени са промени в Закона за предучилищното и училищното образование, в Закона за професионалното образование и обучение, в Кодекса на труда и т.н. „За подкрепата за дуалното обучение има финансиране от общо 24 млн. лв. по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“– каза още Мария Гайдарова. – Това са средства от Европейския социален фонд, но има и от държавния бюджет.“ Целта е да се разшири обхватът на дуалното обучение в България като се повиши качеството му и се засили връзката с реалните нужди на пазара на труда.
В Националния план за възстановяване и устойчивост се предвижда да бъдат изградени центрове за високи постижения и 24 професионални гимназии ще придобият такъв статут, информира зам.-министър Гайдарова. И добави, че един от критериите при техния избор е и наличието на дуално обучение в тях.
Националната среща за иновации в дуалното обучение се организира от Фондацията за модерно образование и Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост. Председателят на Фондацията Петя Евтимова каза, че работят по проекта SUSTAIN VET
по програмата „Еразъм+“ заедно с партньори от Северна Македония, Испания и Литва. По него са разработени „Методология за обучители на наставници в дуалното обучение“ и „Наръчник за наставника в дуалното обучение“. Във форума участва и икономическият зам.-министър Димитър Данчев. Той каза, че дуалната система на обучение допринася за постигане на устойчив икономически растеж с ниска младежка безработица чрез осигуряване на квалифицирани кадри за бизнеса.

Your Image Description

Свързани статии:

На среща със светила в науката Как младите учени да останат у нас Пет бронза от Европейската младежка олимпиада по информатика Над 6000 участват в „Ученически практики 2“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Самоковки със световна ученическа титла по баскетбол

Next article

20 млн. лв. за дейности по национални програми

Next article
В ход е дигиталното обучение

20 млн. лв. за дейности по национални програми

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.