"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

В Dream Space няма място за скука

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
in Брой 49, 2022
A A
В STEAM центъра Dream Space невъзможното става възможно

Петя НИКОЛОВА

Ако учениците се съмняват, че притежават суперсили, или изобщо не подозират за тях, иновативното пространство Dream Space на „Майкрософт“ ще промени това. „Всички идват с уникални суперсили, а част от тях – и със съмнения, че ще могат да създадат решения на глобалните проблеми, които поставяме пред тях. Но си тръгват с изненада, че са изпълнили поставените мисии, макар в началото да им е изглеждало невъзможно“, казва Албена Спасова – мениджър „Образование“ в „Майкрософт“ за Централна и Източна Европа.
Dream Space е STEAM център, създаден от „Майкрософт България“ и „Телелинк Бизнес Сървисис“ за всички български ученици и учители. Центърът отваря врати в София в началото на ноември и е вторият в света след този в Ирландия. Вече над 500 ученици са преминали през неговата обучителна лаборатория. Министерството на образованието и науката подкрепя целта на инициативата да се подпомогнат училищата за ефективно използване на собствените им STEM центрове. Сериозното технологично оборудване на класни стаи и кабинети за развиване на дигитални и STEM умения се нуждае от адекватни в подготовката и мотивацията учители.
„Това, което откроява Dream Space, е нашият подход към ученето – пояснява Албена Спасова. – Създаваме обучителни преживявания за ученици, учители и общности и ги предизвикваме да търсят решения на реални проблеми. Демонстрираме как може да изглежда ефективното STEAM учене и преподаване“.
С помощта на дигиталните технологии на „Майкрософт“ и STEAM инструменти учениците имат възможност да изпробват създадените решения в реално време и да работят върху своите компетентности и изключително важните умения, като емпатия, креативност, етично вземане на решения и сътрудничество. От своя страна, учителите си тръгват с готови уроци и ресурси, с които да пресъздадат преживяването в Dream Space и в своята класна стая – по време на час или в извънкласните дейности.
Dream Space предлага на ученици и учители от цялата страна безплатни обучения и преживявания след предварителна заявка с регистрация. Албена Спасова разказва, че учителите регистрират за посещение цели класове. Те споделят на екипа в Dream Space учебни цели по поне два предмета, за които желаят да видят демонстрация как тези цели могат да бъдат постигнати за всяко дете. „От обратната връзка с децата разбираме, че си тръгват с по-ясна представа как и защо да работят в екип“, казва Спасова.
Каква ще бъде мисията и какви цели ще постигат учениците, се уточнява с учителите след направената регистрация, а училището получава видео за подготовка. За да бъде максимално полезно посещението, Dream Space организира заниманията в три възрастови групи – за начален, за прогимназиален и за гимназиален етап. Учениците буквално навлизат в света на бъдещето с използваните иновативни технологии, като роботи, Micro:bit, Maker Code Arcade и Minecraft for Education.
Сред първите, посетили обучителната лаборатория на Dream Space са ученици от Средното училище „Отец Паисий“ в Самоков. Третокласниците успяват сами да създадат програма с Microsoft Micro:bit и свой собствен стъпкомер. Учениците от СУ „Отец Паисий“ впечатляват със смелостта и готовността си да се впуснат в изследването на поставения пред тях проблем. А учителите и директорът участват в работилницата наравно с децата, включително и в състезанието. За екипа на Dream Space този факт потвърждава посланието, че дори когато не си добър в нещо, а искаш да бъдеш, е важно да започнеш и да опиташ. STEM фокусираното образование работи точно в тази насока – всеки може да развие нови умения и да използва силата на технологиите.
Тъй като изкуствата са включени в идеята на Dream Space центъра, който е STEAM, а не само STEM, създателите му предвиждат в бъдеще преживяванията на учениците, свързани с тази предметна област, да бъдат по-сериозно застъпени. Засега не се поставят целенасочено учебни цели по изкус-
тва. Но във всяка организирана работилница има елемент от изкус-твото. Децата са стимулирани да използват креативността си и да творят с ръцете си. Планът на „Майкрософт България“ предвижда за тази учебна година през обучителния център да преминат 10 000 ученици и 600 учители. Планираната инвестиция от над 1 милион лева през следващите 5 години ще подпомогне развитието на Dream Space дейностите и ресурсите, от които имат нужда учители и ученици, за да пренесат метода на работа в своята класна стая.
„Избрахме да реализираме тази инвестиция с „Телелинк Бизнес Сървисис“, за да подкрепим усилията на нашия партньор – Министерството на образованието и науката, да въведе STEM начина на учене във всяка класна стая. Стъпваме на глобалния опит на „Майкрософт“ с образователни програми и инструменти и на опита ни с Dream Space Ирландия, чиито независими външни оценки обективно посочват значимостта на въздействието, което Центърът има върху ирландската образователна система. Надяваме се, че независимите оценки за въздействието на Dream Space в България ще получат също толкова позитивни заключения“, обобщава Албена Спасова.
Глобалните проблеми, за които се търсят иновативни решения чрез STEM образованието, са свързани с преодоляването на проблемите с глада и климата, за чиста вода и достъпна енергия, сигурна работа и икономически растеж, устойчиви градове и общности, добро здраве, отговорно потребление. Светът непрекъснато се променя, а с него – и уменията, от които децата ни се нуждаят, за да градят своето бъдеще. От възрастните се изисква само да отключат техните стремежи и да подкрепят желанието им за развитие.

Your Image Description

Свързани статии:

Пловдивски ученици –призьори по руски Децата в Скравена обичат спорта 400 участници в ,,Детският хор на България“ Танцът възпитава

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Проектните докторанти предават дисертация до 5 години

Next article

Пловдивски ученици –призьори по руски

Next article
В ход е дигиталното обучение

Пловдивски ученици –призьори по руски

Децата в Скравена обичат спорта

Децата в Скравена обичат спорта

Моята съботна глътка България

Моята съботна глътка България

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"