"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

39 паралелки предвиждат в Смолянско

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
in Брой 9, 2022
A A

Ангел ДОБРИКОВ

Тази година се очаква да завършат основно образование 827 ученици в Смолянска област. Затова се планира през учебната 2022/2023 г.
да бъдат обявени общо 39 паралелки, от които 20 профилирани и 19 професионални. Това съобщи инж. Нина Алексиева, старши експерт по професионално образование и обучение към РУО – Смолян, при представянето на основните приоритети в предложението за план-прием за учебната 2022/2023 година.
Очакваният недостиг от 31 ученици е оптимален и се предвижда да бъде обхванат при разпределението на общия брой паралелки по общини. Инж. Алексиева подчертава, че предложението за новия план-прием е обосновано, обективно и издържано съгласно нормативно определените целеви стойности от страна на МОН. Средната пълняемост на паралелките за област Смолян варира между
19 – 20 ученици в паралелка, но според изискванията на МОН е необходимо да се търси минимумът от 22 – 24 ученици в клас.
Продължава негативната тенденция, според която Смолянския регион ежегодно напускат приблизително сто ученици след завършване на основно образование и се насочват към съседни области и/или извън пределите на страната.
Представено е и заявеното обучение по защитени професии, по професии с очакван недостиг на специалисти на пазара на труда и по заявка на бизнеса за учебната 2022/2023 година.
Държавният план-прием за настоящата учебна 2021/2022 година е изпълнен на 91 %, отчита Смолянската областна комисия по заетост. От 43 планирани паралелки са реализирани 39. Не е осъществен прием в 4 професионални паралелки. Профилираните гимназии – ЕГ „Иван Вазов“ и ППМГ „Васил Левски“, както и ПГИ „Карл Маркс“ в областния град реализират прием при максимална  пълняемост от 26 ученици. Голяма част от останалите училища са принудени да залагат на маломерните паралелки и на възможностите за по-голямо разнообразие в предлагането на търсени специалности, което обаче утежнява бюджета им.

Your Image Description

Свързани статии:

Да задържиш интереса на децата Габровски малчугани с нова придобивка Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Кукеровден в Белене

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Габровски малчугани с нова придобивка

Next article

Диалогът продължава

Next article
Диалогът продължава

Диалогът продължава

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Учебните програми трябва да се борят с расизма

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Финансират 50 компании, ръководени от жени

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"