"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Първият звънец на 7 септември от 2023-а

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-05-2022
in Брой 19, 2022
A A
Предстои разговор дали учебната година да започва на 7 септември

Донка ТЪНКОШИЕВА

Идеята учебната 2023/2024 г. да започне на 7 септември, ще бъде обсъдена на Отраслов съвет със социалните партньори на МОН. Това стана ясно от онлайн включването на министъра на образованието и науката акад. Николай Денков в Пролетната академия на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в Поморие. На нея присъстваха 350 директори от цялата страна, които дискутираха относно финансирането на образователните институции, иновациите в образованието, дигитализацията в училищата, партнирането с общините и регионалните управления; летните лагери и кръжоците.
Настоящата учебна година ще завърши както досега, а следващата ще започне традиционно на 15 септември. Със социалните партньори обаче ще бъде обсъдено удължаването на следващата учебна година с две седмици за учениците от I до VI клас. Ако предложението на МОН се приеме, учебната 2022/2023 г. за децата от I – III клас ще се удължи от 31 май до 15 юни, а за IV – VI клас – от 15 до 30 юни.
„Искаме да удължим с две седмици учебната година за учениците от I до VI клас, които да бъдат използвани за допълнителни упражнения, проектни занимания, нестандартни начини на обучение. У нас сме с най-късата учебна година за тази възраст в Европа“, коментира министър Денков пред Nova News.
По думите му, допълнителната седмица от започването на учебната година на 7 септември от 2023 г. ще се използва най-вече за да се създаде правилен ритъм на учене и ваканции.
„В момента не достигат дните, за да има достатъчно ваканции. През ноември могат да се дадат няколко дни ваканция“, отбеляза той.
Министър Денков коментира и темата за предстоящите национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити. МОН прави всичко възможно матурите да се проведат нормално, въпреки че организацията е много по-сложна и ще се проведат три пъти повече изпити.
„Има няколко основни разлики освен повишението на минималния брой точки от 23 на 30, което не би трябвало да промени броя на отличниците, но може да промени тройкаджиите. В професионалните гимназии ще се държи и втори изпит за получаване на квалификация“, припомни акад. Денков.
Според министъра на образованието и науката новият формат на матурите с повече отворени въпроси ще направи преписването много по-безсмислено. „Отворените въпроси по-добре позволяват на учениците да изразят своя собствена мисъл,
и не дават възможност да се играе на „тото“. Зрелостниците ще трябва да формулират свой отговор, своя теза и тя ще трябва да бъде защитена по съответния начин с аргументи“, заяви министърът. Той допълни, че освен по български език и литература и по математика има и два допълнителни изпита по избор, които могат да бъдат посочени според интересите на учениците и начина на кандидатстване във висше училище.
„Успоредно трябва да върви промяната в учебните програми и промяната в учебниците. Нужно е да има последователност и спазване на установени етапи. За промяната не разчитаме само на анкета от ученици, има такава и сред учители, има и професионален преглед на нагласите на родителите, мнението им е важно“, коментира още министър Денков.
По повод информации за проблеми относно договореното с анекс към КТД повишаване на учителските заплати акад. Денков заяви, че проверки на МОН показват, че увеличението от 12,3% ще се получи навсякъде.
„На много малко места има училища, които не могат да осигурят тези средства. Проблемът е предимно в детските градини и в центрове за личностно развитие“, каза той.

Your Image Description

Свързани статии:

Трудната математика По-високи такси в 16 държавни висши училища 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Новооткрито дърво носи името на Ди Каприо

Next article

Трудната математика

Next article
В ход е дигиталното обучение

Трудната математика

В ход е дигиталното обучение

По-високи такси в 16 държавни висши училища

В ход е дигиталното обучение

232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"