"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Разговорите за атестиране на академичния състав продължават

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-05-2022
in Брой 19, 2022
A A

„Проектът за промени на минималните изисквания за придобиване на научни степени и заемане на длъжности във висшите училища е подложен на обществено обсъждане до 30 май и лично поемам ангажимента да работя с колегите, за да се постигне консенсус.“ Това увери депутатите от Парламентарната комисия по образование и наука министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. Той бе категоричен, че подходът трябва да е единен, но критериите с наукометрични показатели ще бъдат диференцирани за различните професионални направления с техни експерти. Министър Денков ще участва в заседанието на Съвета на ректорите на 13 май, където отново ще се дискутира темата. Той обясни, че подходящата форма на атестиране на академичния състав е единственият начин за постигане на ефективност и качество в системата на висшето образование.
Държавата предлага възможност за задържане на студентите в България, след като завършат, и тя е, че от 2021 г. има възможност за сключване на договор между държавата, съответното висше училище и компания работодател. За 2021 г. от нея са се възползвали само 8 човека, които ще останат да работят 5 години при избрания работодател, каза министър Денков. И добави, че според него това е по-добрата възможност за задържане на завършилите, отколкото да се налагат по-силови методи и ограничения, които могат да доведат до това най-добрите ни студенти да отидат да учат зад граница. Според него трайно решение на проблема ще има, когато заплатите в България станат конкурентни на тези в чужбина.
МОН е пратило писма до всички училища да качат на сайтовете си предстоящите планове за повишаване квалификацията на учителите и предвижда да прави внезапни проверки по време на обученията на случаен принцип, както и да изпраща анкетни въпроси до участниците, за да провери какво са научили и дали са доволни от проведеното обучение. Предвиждат се и проверки на обучаващите институции, като може да се стигне до отнемане на лицензи за тези от тях, които не провеждат практически насочени обучения на педагозите.

Your Image Description

Свързани статии:

Първият звънец на 7 септември от 2023-а Трудната математика По-високи такси в 16 държавни висши училища 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“

Next article

Трудното лесно

Next article
Вестник "Аз-буки"

Трудното лесно

CONTEMPORARY BULGARIAN CHILDREN'S LITERATURE AND THE FORMATION OF READING COMPREHENSION SKILLS IN PRIMARY SCHOOL AGE

PLATFORM FOR MUTUAL ASSISTANCE OF TEACHERS AND SCHOOLS

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"