Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Разговорите за атестиране на академичния състав продължават

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
11/05/2022
in Брой 19, 2022
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

„Проектът за промени на минималните изисквания за придобиване на научни степени и заемане на длъжности във висшите училища е подложен на обществено обсъждане до 30 май и лично поемам ангажимента да работя с колегите, за да се постигне консенсус.“ Това увери депутатите от Парламентарната комисия по образование и наука министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. Той бе категоричен, че подходът трябва да е единен, но критериите с наукометрични показатели ще бъдат диференцирани за различните професионални направления с техни експерти. Министър Денков ще участва в заседанието на Съвета на ректорите на 13 май, където отново ще се дискутира темата. Той обясни, че подходящата форма на атестиране на академичния състав е единственият начин за постигане на ефективност и качество в системата на висшето образование.
Държавата предлага възможност за задържане на студентите в България, след като завършат, и тя е, че от 2021 г. има възможност за сключване на договор между държавата, съответното висше училище и компания работодател. За 2021 г. от нея са се възползвали само 8 човека, които ще останат да работят 5 години при избрания работодател, каза министър Денков. И добави, че според него това е по-добрата възможност за задържане на завършилите, отколкото да се налагат по-силови методи и ограничения, които могат да доведат до това най-добрите ни студенти да отидат да учат зад граница. Според него трайно решение на проблема ще има, когато заплатите в България станат конкурентни на тези в чужбина.
МОН е пратило писма до всички училища да качат на сайтовете си предстоящите планове за повишаване квалификацията на учителите и предвижда да прави внезапни проверки по време на обученията на случаен принцип, както и да изпраща анкетни въпроси до участниците, за да провери какво са научили и дали са доволни от проведеното обучение. Предвиждат се и проверки на обучаващите институции, като може да се стигне до отнемане на лицензи за тези от тях, които не провеждат практически насочени обучения на педагозите.

Your Image Description

Свързани статии:

Първият звънец на 7 септември от 2023-а Трудната математика По-високи такси в 16 държавни висши училища 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“

Next article

Трудното лесно

Next article
Вестник "Аз-буки"

Трудното лесно

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.