"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 10, 2023

Подадена ръка

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-03-2023
in Брой 10, 2023
A A

Зина СОКОЛОВА

Битка за всеки добър учител, битка за всеки млад начинаещ учител. Така накратко могат да се определят различни инициативи на местно и европейско ниво, насочени към учителите. Учениците са в центъра на образователната система, но нейният най-мощен двигател са учителите. Тази истина се осъзнава все повече от страна на институциите, които предприемат мерки, за да вдигат нивото на преподавателите, а оттам и качеството на образованието, като цяло.
Учителите са тези, които превръщат образованието в успех. За да бъде Европа континент на знанието, силата ни са талантите и учителите, заявява еврокомисар Мария Габриел по повод създаването на 16 нови европейски учителски академии. Чрез тези академии ще бъде засилено сътрудничеството между преподаватели в цяла Европа и ще бъдат създадени общности за изготвяне на ефективни програми за кариерното развитие на учителите. С финансиране от 22,5 млн. евро по „Еразъм+“ за следващите три години учителските академии имат за цел и разработването на модели на мобилност – виртуална, физическа и смесена, като част от професионалното развитие на учителите.
За да се задържат по-дълго в системата на образованието, за начинаещите учители в България има нормативно осигурено наставничество и задължителна въвеждаща квалификация. За младите учители ще се грижат ментори. Търсят се решения как наставниците могат да помогнат на учителите да се чувстват подкрепени, удовлетворени и да желаят да останат в системата дългосрочно. Подадената ръка от страна на по-опитните към по-младите учители ще бъде гаранция, че с общи усилия ще се постигне желаният от всички ефект – по-качествено образование.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Открий таланта си Вестник "Аз-буки"Извън прожекторите Министър Цоков разпореди проверка на пловдивско училище Вестник "Аз-буки"Нека Силата бъде с вас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Създават още 16 европейски учителски академии

Next article

Ударни вълни разтърсват мрежата на Вселената

Next article
Ударни вълни разтърсват мрежата на Вселената

Ударни вълни разтърсват мрежата на Вселената

Опасен ли е птичият грип за хората

Опасен ли е птичият грип за хората

ДНК следи  на миграцията

ДНК следи на миграцията

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"