"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 14, 2023

Над 12 000 изучават аграрни професии

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-04-2023
in Брой 14, 2023
A A
Снимка: Министерство на образованието и науката

Над 12 000 ученици в системата на професионалното образование и обучение у нас са в направления от аграрния сектор, като 593 от тях са в дуална форма. Това съобщава зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова на дискусия в Министерството на земеделието относно квалификацията и обучението на специалисти в аграрната сфера.

Общият брой на учениците в професионални паралелки през учебната 2022/2023 г. е 150 149, като тези в дуална форма са близо 12 000. Пред участниците в дискусията д-р Гайдарова представя част от политиките на МОН за насърчаване на обучението в професионални гимназии, включително и към тези в сектор „Земеделие“. Приоритетните политики на МОН са свързани с прилагане на секторния подход в професионалното образование, насърчаване сътрудничеството на образователните институции с работодателите, развиване на умения за професионална и личностна реализация.

През учебната 2022/2023 г. 1303 ученици се обучават по защитени специалности от професионални направления „Растениевъдство и животновъдство“ и „Горско стопанство“ и 296 ученици – по специалност с очакван недостиг на специалисти „Трайни насаждения“, професия „Техник-растениевъд“. Осем са гимназиите в този сектор, утвърдени да получат статут на Център за високи постижения в професионалното образование и обучение.

По проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“ по програма „Образование“ 2021 – 2027 са предвидени допълнителни обучения за учениците чрез включване на представители от научните среди, бизнеса, публичния и неправителствения сектор в учебния процес като преподаватели по професионална подготовка и провеждане на практически занятия в работна среда. Предвидени са и обучения за учителите по професионална подготовка, свързани с новите техники и технологии.

Успешно партньорство между МОН, висшите училища и бизнеса се осъществява и при разработването на учебни и национално изпитни програми и определянето на държавния план прием.

Your Image Description

Свързани статии:

Иновативна среда и за хуманитарните науки Физиката и устойчивото развитие МВР с последна дума при бомбени заплахи БАН помага на украински учени

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Най-успешните научни проекти за 2022 г.

Next article

Математиците се събират в Боровец

Next article
Математиците се събират в Боровец

Математиците се събират в Боровец

Повече STEM паралелки след VII клас

Повече STEM паралелки след VII клас

Вестник "Аз-буки"

Посоката е вярна

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"