"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 18, 2023

Педагози с идеи

Над 400 участници събра форумът „Добрите практики на фокус“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-05-2023
in Брой 18, 2023
A A

Арттерапевтично студио за подобряване емоционалните компетентности на учениците; проектно базирано обучение за отбелязване празниците на различни етноси в училище и развиване на толерантност между учениците; ученическо портфолио по биология за развиване на научна грамотност, краткосрочна памет и мотивация; всеобхватна училищна стратегия за екологично образование и развиване на осъзнатост за глобалните предизвикателства, свързани с климатичните промени. Това са образователни практики, които тази година са оценени най-високо в конкурса „Добрите практики на фокус“.

За втора поредна година той събира и популяризира добри примери от работата на учителите в България. Отличията са връчени на форум в София, събрал над 400 учители, директори и образователни експерти. Организатори на конкурса и на финалното събитие „Добрите практики на фокус“ са фондация „Заедно в час“ и образователният сайт prepodavame.bg.

Вестник „Аз-буки“ е медиен партньор на форума.

Практиките са оценени от експертно жури от над 40 души. Основни критерии са тяхната ефективност, устойчивост и как подобряват благосъстоянието на децата, насърчават младежкото участие и подкрепят академичния напредък на учениците.

„Много често говорим какво не се случва в българските класни стаи, какво трябва да се промени и поправи. Това създава грешното впечатление, че не се случват смислени неща. С „Добрите практики на фокус“ искаме да покажем именно колко много ресурс и потенциал има в училищата в страната. Получихме много добри примери, които, вярваме, ще са полезни за учители от други училища – да намерят вдъхновение, да намерят съмишленици и да търсят нови възможности да бъдат още по-полезни на своите ученици“, коментира Борислава Данева от фондация „Заедно в час“. Всяка отличена практика получава и индивидуален абонамент за сайта prepodavame.bg.

На форума учители имат възможност се включат и в дискусия за осигуряването на качествено образование на всички ученици. В нея участват д-р Анелия Андреева – директор на Националния инспекторат по образованието, представители на Световната банка и образователни експерти. Участниците се запознават и с опита на д-р Рима Шор – ръководител на педагогическия колеж „Банк Стрийт“ в Ню Йорк. Тя провежда и практически работилници. Учителите учат с преживяване и чрез практически работилници, подготвени от техни колеги от София, Варна, Стара Загора, Кнежа,
с. Бохот и с. Румянцево.

Педагозите се запознават и с над 30 образователни организации и инициативи на специално образователно изложение. Включват се и в работни сесии с Microsoft Dream Space, образователната игра „Барабар“ на сдружение „Възможности без граници“, „Образование без граници“, „Арте Урбана Колектив“, „Технократи“ и др.

Наградените

Наградата на журито получават Виктория Костадинова (ОУ „Н.Й. Вапцаров“ – Селановци), Дияна Шекерова (СУ „Отец Паисий“ – Куклен), Незабравка Пенкова (134. СУ „Димчо Дебелянов“ – София) и Нина Йорданова (СУ „Иван Вазов“ – Стара Загора). Специална награда е връчена за практиката на Росица Атанасова-Минева (5. ОУ „Митьо Станев“ – Стара Загора).

Призът на публиката отива при Александър Митев (32. СУЧЕ „Св. Климент Охридски“ – София), Ели Сотирова (СУ „Неофит Рилски“ – Долна баня) и Величка Гонева (ОбУ „Христо Ботев“ – с. Дълго поле).

Със специална награда на Центъра за творческо обучение за практика със STEM или СЕУ насоченост, предоставена от Acer for Еducation, е отличена Ваня Иванова (ОУ „Васил Левски“ – Кнежа) за практиката Escape room в часовете по география и икономика.




Снимки – Димитър Вичев

Your Image Description

Свързани статии:

Учението и спортът могат да се допълват Посрещнаха кораба от Антарктида Допълнителна подкрепа за над 100 000 ученици Всичко за STEM

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Посрещнаха кораба от Антарктида

Next article

Допълнителна подкрепа за над 100 000 ученици

Next article
Допълнителна подкрепа за над 100 000 ученици

Допълнителна подкрепа за над 100 000 ученици

Учители популяризират образователни иновации

Учители популяризират образователни иновации

Всичко за STEM

Всичко за STEM

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"