"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Училище без насилие

Диляна Кочева от Диляна Кочева
05-07-2023
in Брой 27, 2023
A A

Агресията в училище периодично влиза във фокуса на общественото внимание. И не е задължително тя да е физическа. Лошата дума нанася толкова силна травма, колкото и ударът. В дигиталната ера се роди и кибертормозът. За новото поколение деца границите между реалния и виртуалния свят са размити. За тях социалната значимост се определя от присъствието им в интернет пространството.
Особена роля в противодействието на тези форми на насилие има училищният психолог. Той може да окаже нужната подкрепа и да даде правилния съвет. Може да разпознае бързо и първите симптоми на проблемно поведение.

Училището трябва да е защитена територия, където да се разрешават всякакви конфликтни ситуации. За това децата трябва да се научат първо да говорят. Но според психолозите те все по-рядко споделят, затрудняват се да опишат с думи чувствата си. Не знаят какво провокира реакцията им в дадена ситуация. Не се замислят какво е да си „в обувките“ на отсрещната страна. Не търсят първоизточника на проблема и не предприемат действия за разрешаването му.

Затова е хубаво учениците да имат срещу себе си човек, на когото да разчитат. И не само в предвидените за консултации часове. Има примери на училищни психолози, които заслужават уважението на децата с различни форми на извънкласна дейност. Те провеждат творчески занимания и използват различни подходи за изваждане на негативните емоции и трансформирането им в положителни. Прилагат арттерапевтични методи за преодоляване на гнева, страха и несигурността. Варианти има, а училищата спешно се нуждаят от повече подготвени психолози.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Рунд първи Вестник "Аз-буки"За четенето… Вестник "Аз-буки"За телефоните и хората Вестник "Аз-буки"Мисия възможна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Бургас изгражда три нови училища

Next article

Топ студенти искат стаж в INSAIT

Next article
Топ студенти искат стаж в INSAIT

Топ студенти искат стаж в INSAIT

Нов телескоп на Рожен

Нов телескоп на Рожен

Наука за човека и далечните галактики*

Наука за човека и далечните галактики*

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"