"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 35, 31.08. - 06.09.2023

Без ограничение на домашните за ученици

МОН предлага Наредба за управление на качеството в системата

Елена Василева от Елена Василева
30-08-2023
in Брой 35, 31.08. - 06.09.2023
A A

„Няма да има намаляване на домашните за учениците. Като ми­нистър на образованието, най-малко искам да огранича преподавателска­та и методическата автономия на учителите.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред Би Ти Ви. Става дума за промените в Наредба 11 за оценяване резултатите от обучението на учениците, които МОН предло­жи в края на юли. Те предвиждаха регламентиране броя на задачите за писмено самостоятелно изпълнение, които могат да се възлагат извън учебния час – на „от една до три“. За учениците от I до IV клас такива задачи по български език и по мате­матика бе планирано да се поставят не повече от 3 пъти в седмицата, а по останалите предмети – не повече от веднъж. На учениците от V до XII клас подобни задачи се планираше да се поставят не повече от два пъти седмично, а сумарно по всички предмети – не повече от 5 пъти за седмица. Бе предвидено и задачи за самостоятелно писмено изпълнение да не се дават през ваканции.

Министър Цоков заяви, че в хода на общественото обсъждане на Наредбата са постъпили предло­жения от учителите, с които МОН ще се съобрази. По думите му, не става въпрос за домашните работи, а за определени индивидуални или екипни задачи, които учениците да изпълняват след учебен час. „Няма да ограничаваме броя на тези задачи. В Наредба 11 ще останат текстове, свързани с това, че във връзка с усвояване и затвърждаване на нови знания и усъвършенстване на практически умения, учителят ще може да задава писмени задачи – индивидуални или екипни, към цялата паралелка, свързани с целите на урока и учебната програма и съобразени с възрастовите особености на учениците“, коментира той.

Ще остане разпоредбата, според която за целите на проектно базира­ното обучение учителите ще могат да дават по-продължителни изсле­дователски индивидуални и екипни задачи, и най-важното – продуктите от тях да могат да бъдат оценявани от учителите, за да може всеки ученик да получи текуща оценка. По-късно от МОН уточниха, че освен че ще отпадне лимитирането на броя на задачите за самостоятелна работа, ще отпадне и текстът, който предвиж­даше забрана за даване на писмени домашни по време на ваканциите.

Сред предложените промени ос­тава тази за намаляването от 4 на 3 на броя на минималните изпитвания по предмети, които се изучават с по над 4 часа на седмица, например бъл­гарски език и математика. „По този начин не се ограничава автономията на учителите. Това са минималните текущи оценки, а максималните са в зависимост от стила на работа на преподавателите и особеностите на децата“, заяви проф. Цоков.

По повод предложените промени в учебните програми министърът зая­ви, че вероятно ще се даде по-дълъг срок за обсъждането им, за да се чуят всички гледни точки. „Няма да съм този министър, който да подпише програма по философия, която пре­махва понятието „спасение“, комен­тира той по повод една от промените в програмата по философия в X клас.

„В края на седмицата ще пред­ложим Наредба за управление на качеството в образованието. Четири- пет години нямаше такава. Нямаше индикатори, които да ни покажат кое е качествено образование, а това е важно – на базата на тези индикато­ри ще определим какъв е учебният прогрес в дадено училище, дори в училища с по-нисък успех, и доколко учителите са добавили в обучението и личностното развитие на ученици­те“, посочи още министър Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Обмислят смесено финансиране за висшето военно образование 1395 училища с работещи библиотеки Отборни отличия за естествоизпитателите 7 медала от Рио за атлетите ни

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

1395 училища с работещи библиотеки

Next article

Отборни отличия за естествоизпитателите

Next article
Отборни отличия за естествоизпитателите

Отборни отличия за естествоизпитателите

7 медала от Рио за атлетите ни

7 медала от Рио за атлетите ни

Дуалното набира скорост в Североизточна България

Дуалното набира скорост в Североизточна България

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"