"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 39, 28.09. – 4.10.2023 г.

Колкото повече, толкова повече

Диляна Кочева от Диляна Кочева
27-09-2023
in Брой 39, 28.09. – 4.10.2023 г.
A A

Интересът към книгите и четенето е най-сериозен в началната степен на образование, след това рязко спада, сочат най-новите резултати от международното изследване на PIRLS. Днес все по-трудно можем да мотивираме подрастващите да четат през свободното си време, вместо да стоят пред компютъра или с телефон в ръка. Истината е, че начин винаги има. Няма човек, който не обича да чете – има само хора, които все още не са намерили правилното четиво. Ключът се крие в предоставянето на право на избор, предлагането на точните книги и лесен достъп до тях.

Любовта към словото се заражда първо в семейството. Личният пример на родителите е много важен за формиране личността на детето. Ако то вижда, че у дома мама и татко четат, няма как и то да не иска да прави всичко като тях. Читателят се ражда в скута на родителите си. Ако детето всеки ден заспива с приказка за лека нощ, ще дойде време, когато само ще посегне към книгата.

Инициативите за насърчаване на четенето сред подрастващите също са много. Почти няма училище у нас, което под една или друга форма да не го правило и да продължава да го прави. Примерите за това са много – кътове за четене, срещи с автори, изнесени уроци в културни институции, драматизации на приказки и много други. Всички те са различни, но идеята е една и съща – да запалят искрата на любопитството, да разширят кръгозора и да покажат нови светове. Четенето е свобода. То ти дава нещо, което никой не може да ти отнеме – знание.

И както казва Мечо Пух, колкото повече, толкова повече. Колкото повече, толкова повече трябва да бъдат прочетените книги – с тях човек няма как да прекали.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Под стъклен похлупак Вестник "Аз-буки"Рунд първи Вестник "Аз-буки"Кръстопътища Вестник "Аз-буки"Добрата новина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още над 12 млн. лв. за защитени специалности

Next article

БАН отчита ръст на публикациите

Next article
Държавата ще поръчва на БАН научни консултации

БАН отчита ръст на публикациите

Над 100 нови жълти автобуса през 2023 г.

Над 100 нови жълти автобуса през 2023 г.

Над 50 000 зрелостници на матура по БЕЛ

18 шестици на матурите през август

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"