"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 6, 2023

Подкрепа навреме

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-02-2023
in Брой 6, 2023
A A
Зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова участва в европейската конференция
„Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“

Над 1000 ресурсни учители са назначени в детските градини и училищата и осигуряват подкрепа на деца със специални образователни потребности, отбелязва зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова на европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“, съобщават от МОН. Форумът е организиран от Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град и от Националната асоциация на ресурсните учители.
„Подкрепата за нашите деца, приобщаващото образование е основна политика на Министерството на образованието и науката години наред. Това е политика, която включва различни дейности и инициативи, но винаги с един фокус – да дадем най-доброто като възможност за развитие на всяко дете, което има нужда както от обща, така и от допълнителна подкрепа“, отбелязва зам.-министър Гайдарова. И посочва, че над 4800 деца и ученици със специални образователни потребности, с хронични заболявания, в риск и с изявени дарби са получили допълнителна подкрепа в резултат на изпълнението на проект „Подкрепа за приобщаващо образование“. По думите ѝ индивидуалният подход и подкрепата на тези деца, дадени навреме, увеличават възможността за тяхната професионална реализация и за приобщаването им в обществото, за да бъдат пълноценни и спокойни в своето развитие.
Малко над 24 000 са децата със специални образователни потребности, които са приобщени в детските градини и училищата, съобщава Грета Ганчева, директор на дирекция „Приобщаващо образование“ – МОН. „Много ми се иска в бъдеще да можем да увеличим броя на ресурсните учители, да бъдат повече в институциите в предучилищното и училищното образование, за да могат учителите да бъдат по-спокойни и да могат да осигуряват най-доброто образование за децата“, коментира тя. По думите ѝ адаптирането на учебното съдържание за някои деца и ученици е изключително труден процес и заради това се налагат много квалификационни дейности за учителите.
„Ресурсният учител и специалист са ключови в процеса на приобщаващото образование. Той е стожерът на екипа, който може да подкрепи детето, за да се включи то успешно в образователния процес и в живота на образователната институция. Защото не е важно само обучението, но и това детето да се чувства добре в общобразователната среда“, заявява Ганчева. И подчертава, че специалистите в регионалните центрове са еталонът, по който се равнява системата на приобщаващото образование, като те създават правилата за работа.
„Вече 7 години има държавен образователен стандарт за приобщаващото образование. Имаме и децентрализация на ресурсните учители – едни от тях са в детските градини, други са в училищата, има и работещи в центровете за подкрепа на личностното развитие. Това показва, че вече имаме голяма палитра от специалисти за приобщаващото образование, но имаме и много въпроси, свързани с това откога да се започне с ресурсното подпомагане на деца и ученици“, коментира д-р Калоян Дамянов – директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град.

Your Image Description

Свързани статии:

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити 70 млн. лв. за нов научен комплекс 20 медалисти на националното зимно състезание по математика Българчета от Англия в Музея на Апостола

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

От пет-шест до 15 – 20

Next article

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити

Next article
В ход е дигиталното обучение

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити

В ход е дигиталното обучение

70 млн. лв. за нов научен комплекс

20 медалисти на националното зимно състезание по математика

20 медалисти на националното зимно състезание по математика

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"