"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 2, 11 - 17.01.2024

РУО с нови функции

Дейността им се насочва предимно към повишаване резултатите на учениците и качеството на училищното обучение

Елена Василева от Елена Василева
10-01-2024
in Брой 2, 11 - 17.01.2024
A A

Дейността на регионалните управления на образованието трябва да е насочена предимно към повишаване резултатите на учениците и качеството на училищното обучение. Това предвиждат предложени от МОН промени в Правилника за устройс­твото и функциите на регионалните управления на образованието. От Министерството посочват, че сегашните регламенти в правилника не осигуряват „в пълна степен условия за осъществяване на посочените цели“ в Стратегическата рамка за развитие на образованието (2021 – 2030), както и че е установена необходимост „акцентът в контролната дейност на РУО да се фокусира върху ефективността на училищните политики за повишаване резултатите от обучението и качеството на предлаганото образование, като се минимизира формализмът в управлението“.

С новите текстове се регламентират преки задължения на началника на РУО. Занапред той следва да създава условия за консултиране и подпомагане на образователните институции при разработването и прилагането на политиките като съвкупност от дейности, свързани с обучението, възпитанието и социализацията на децата и с анализиране на образователните резултати и мерките за подобряването им. Началниците на РУО ще трябва да предприемат действия по компетентност във връзка с резултатите от осъществени инспекции, когато са установени нарушения на нормативната уредба или пък е констатирано ниво на преподаване и усвояване на компетентности от учениците, което не осигурява качествено образование в съответното училище и се изискват мерки за подобряване на резултатите.
Също така на шефовете на РУО се вменяват задължения да администрират конфликтни ситуации, като създават условия за разрешаване на проблеми, възникващи при и по повод наличие на спорни въпроси, свързани с организацията на дейности в предучилищното и училищното образование, съдействайки за тяхното разрешаване. Прецизират се и задълженията на началника на РУО, свързани с командироване на служители. Уточнява се, че те могат да бъдат командировани и в чужбина след мотивиран доклад, като след това трябва да одобряват доклад за извършената работа и изразходените средства за сметка на бюджети по международни и европейски проекти и програми при условията и по реда, определени в тях.
В проекта се дефинира методическата подкрепа, която РУО ще осъществяват, и се урежда възможността те да дават писмени препоръки към учители и директори. Методическата подкрепа ще включва обсъждане и анализ на възможни подходи, свързани с дейността на директорите и учителите за повишаване качеството на образованието, като се отчитат спецификата на образователната институция и правото на педагогическите специалисти сами да определят методите и средствата за провеждане на образователния процес. По инициатива на РУО контролната дейност и методическата подкрепа може да се реализират и в група институции (междуинституционални мрежи).

Регионалните управ­ления на образованието ще могат да извършват следните дейности: събиране на информация от различни източници чрез разнообразни средства и форми – например срещи и разговори с участници в образователния процес, попълване на анкетни карти и въпросници и др.
(с цел обективност и всеобхватност на извършвания контрол); установяване на конкретно състояние на образователните институции в съответствие с националните и областните политики, както и на отклонения и възможности за подобряване дейността на институциите; формиране на среда за активно взаимодействие и сътрудничество между контролиращи и контролирани с цел самоанализ, самооценка, преодоляване на затруднения, коригиране на отклоненията и възможности за подобряване, насочени и към напредъка на децата и учениците.

Систематизират се и се дефинират видове контрол на РУО – предварителен, текущ и последващ контрол, както и формите на този контрол: проверка; наблюдение; мониторинг и проучване. Промените дават възможност на МОН по своя инициатива да разработва система от показатели по определени теми, които може да се използват от регионалните управления при осъществяването на различните форми на контрол. Регламентира се изискване за най-малко една година учителски стаж на държавните служители в отдел „Организационно-методическа дейност и контрол“ в РУО.

Your Image Description

Свързани статии:

България печели зимния еврошампионат за студенти Над 1,2 млн. извинителни бележки до януари Най-желаните професии Летни училища по програмиране

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

За да се продължи делото на Ботев

Next article

Над 1,2 млн. извинителни бележки до януари

Next article
Над 1,2 млн. извинителни бележки до януари

Над 1,2 млн. извинителни бележки до януари

Най-желаните професии

Най-желаните професии

Летни училища  по програмиране

Летни училища по програмиране

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"