"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2024 Брой 7, 15-21.02.2024 г.

Време за промяна

Диляна Кочева от Диляна Кочева
15-02-2024
in Брой 7, 15-21.02.2024 г.
A A

Вестник "Аз-буки"Единен стандарт за образование и грижи в ранна детска възраст разработва междуведомствена група на Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването и Министерството на труда и социалната политика. Идеята е още от яслена възраст спрямо децата заедно с медицинските грижи, както досега, да се прилагат и дейности за развиване на емоционалната им интелигентност, социализацията и да се правят първи стъпки в обучението.

От една страна, това ще уеднакви грижите за всички деца, независимо дали те посещават самостоятелна детска ясла, или детска градина с яслени групи към нея. За тях държавата ще отделя и еднакви средства, а не както в момента е налице голямо разминаване във финансирането за дете в самостоятелна ясла и в група към детска градина.

Ще се регламентира и една институция, която да следи за дейностите в яслените групи и за качеството на полаганите в тях грижи. В момента за самостоятелните детски ясли отговаря Министерството на здравеопазването, а за детските градини с яслени групи – общините, които се опират на Закона за предучилищното и училищното образование на МОН.

Има и крайна необходимост от осигуряването на специалисти по ранно детско развитие във всяка яслена група. Това, от една страна, ще позволи ранно откриване на проблеми в развитието и взимането на адекватни мерки. Освен това, когато с малчуганите работят обучени педагогически специалисти още от самото начало, възможността всяко дете да успее да развие потенциала си в съзнателна възраст, е в пъти по-голяма. Доказано е, че заложбите и дарбите на всеки човек могат да бъдат открити много рано. И забелязани навреме, те биха могли да се доразвият и надградят.

Your Image Description

Свързани статии:

Удължиха три програми за сградния фонд в образованието Двойно повече пари за детските градини Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година Две детски градини с открит урок и изложба в МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истинидетски градинидетски ясликоментарМОНобразованииестандарт

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Всички издания на „Аз-буки“ вече и с дигитален абонамент

Next article

С качествена подготовка към успешна реализация

Next article
С качествена подготовка към успешна реализация

С качествена подготовка към успешна реализация

Подкрепа за над 75 000 деца и родители осигурява нов проект на МОН

Подкрепа за над 75 000 деца и родители осигурява нов проект на МОН

Изграждат спортни площадки в над 370 училища

Изграждат спортни площадки в над 370 училища

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"