"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Над 6800 гимназисти изучават строителство и архитектура

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-11-2024
in Новини 2024
A A
Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри дискусия на тема „Намиране и формиране на кадри за бъдещето на строителството: Изграждане на утрешния свят“
Министър Галин Цоков откри дискусия на тема „Намиране и формиране на кадри за бъдещето на строителството: Изграждане на утрешния свят“. Снимка – Пресцентър на МОН

Над 6800 ученици от VIII до XII клас изучават строителство и архитектура. Нужни са последователни действия както за продължаващо увеличение на техния брой, така и за технологичното и иновативното развитие на професиите. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри дискусия на тема „Намиране и формиране на кадри за бъдещето на строителството: Изграждане на утрешния свят“, съобщава пресцентърът на МОН.

Обучение по строителство и архитектура се осъществява в 31 професионални гимназии, 4 средни училища с професионални паралелки и 6 обединени училища.

„Много важна стъпка за развитието на професионалното образование и обучение е приемането на държавни стандарти и нови учебни програми, по които бъдещите специалисти да се подготвят“, добави министърът.

Министерството на образованието и науката продължава и с усилията за развитие на дуалното образование. „В момента над 400 ученици в направление строителство и архитектура са в такава форма на обучение, която е със сериозен приоритет при реализацията на учениците. Предстои да стартира втората част на проекта ДОМИНО, който отваря пътя на ефективното дуално обучение“, отбеляза проф. Цоков.

По думите му, подготовката на бъдещите специалисти в сектора е залегнала както в професионалното обучение, така и във висшите училища.

Общо 4400 студенти се обучават в професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“ в българските университети.

Според данни на Рейтинговата система безработицата в това направление е под средното за висшисти в страната  – едва 1,62%. Над 77% от завършилите работят на позиция, изискваща висше образование, което отново е над средното ниво за завършилите висше образование.

През тази година ще започне и нов проект за студентски практики, който има специален модул за дуално обучение. „Студентите ще могат да практикуват в реална работна среда и ще имат възможност да формират професионалните си умения и компетентности, докато още са на студентската скамейка“, добави министър Цоков.

В събитието, което се организира от „24 часа“ и  „Главболгарстрой“, се включиха ректори, представители на бизнеса, експерти и др.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН подготвя два проекта за развитие на висшето образование Над 200 изследвания по Националната научна програма „Сигурност и отбрана“ са публикувани във водещи издания Учениците от опожареното училище в с. Гранит се местят в школото в Братя Даскалови Служебните министри на образованието и науката - проф. Галин Цоков, и на регионалното развитие и благоустройството - Виолета Коритарова.Двама министри отличиха ученически проекти на тема „Моят град след 10 години“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags гимназистиДискусиядуално обучениеМинистър Галин Цоков

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Как човек да бъде щастлив и успешен през XXI век

Next article

УХТ – Пловдив, изпрати 12 пълни отличници от випуск 2024

Next article
УХТ – Пловдив, изпрати 12 пълни отличници от випуск 2024

УХТ – Пловдив, изпрати 12 пълни отличници от випуск 2024

В присъствието на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков беше подписан договор за изграждане на Национален STEM център в София Тех Парк.

Започва изграждането на Националния STEM център за 25 млн. лв.

Националната програма "Неразказаните истории на българите" е една от концептуалните програми на Министерството на образованието и науката, заяви министър Галин Цоков на форум, посветен на резултатите от Програмата през 2024 г.

Националната програма „Неразказаните истории на българите“ съхранява родовата памет

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"