"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Най-важната задача е да се осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца, заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева

Целта на МОН е те не само да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система

Диляна Кочева от Диляна Кочева
14-03-2024
in Новини 2024
A A
Снимка Олег Попов Зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева (вдясно) и представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн се включиха в конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“

„Най-важната задача на МОН е да осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца.“ Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“. Тя уточни, че уязвими могат да бъдат както деца от крайно бедни семейства, така и такива, които растат в семейства без присъствието на родител и говорят на майчин език, различен от българския.

Митева посочи, че през последните години МОН предприема редица мерки и осигурява държавно финансиране по национални програми за приобщаване на децата от социално уязвимите групи към образователната система.  По думите й 8000 деца от уязвими групи годишно се връщат обратно в училище чрез Механизма за обхват.

„Целта ни е тези деца не просто да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система“, каза още зам.-министър Митева.

От своя страна, представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн посочи, че данните за много страни в Европа, в това число и за България, показват, че в образователната система все още на места се наблюдава дискриминация и липса на приобщаване. Тя посочи, че у нас най-сериозен е проблемът в училищата и детските градини в област Сливен. Там е най-голям броят на децата, които не са обхванати от детски градини и училища. Друг проблем, който открои, е, че у нас има много бедни семейства, които не могат да си позволят да отделят необходимите средства, за да изпратят децата си на училище.

„От УНИЦЕФ вярваме, че можем да преодолеем всички бариери, стига да работим заедно“, категорична е Кристина де Бройн.

„До този момент фокусът на работата на регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в страната бе работата с деца със специални образователни потребности. Това ще се промени скоро.

Приобщаващо образование означава качествено образование за всички“, каза директорът на РЦПППО – София-град, д-р Калоян Дамянов.

Той посочи, че са необходими спешни мерки относно три проблема, свързани с включването в образователната система на деца от социално уязвимите групи.

Първото е да се спрат да се поставят грешни диагнози – децата с различен майчин език от българския не са деца със специални образователни потребности. Втората мярка, която трябва да се предприеме, е да се насърчи участието на родителите в учебния процес, а третата – да се повиши осведомеността сред учителите и останалия персонал за историята и културата на ромите. „Оказва се, че за много от нас, те са напълно непознати“, завърши той.

Your Image Description

Свързани статии:

Заместник-министър Наталия Митева: Започва нов модел на преподаване, ориентирано към умения за живота Министър Галин Цоков: Приобщаващото образование е водеща политика в българското училище МОН подкрепя висшите училища да привличат чуждестранни студенти Палитра от изкуства в Националния дворец на децата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags деца от уязвими групизам.-министър Наталия МитеваКристина де Бройнприобщаващо образованиеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

30 млн.лв. за ремонт на студентски общежития в София, Пловдив и Велико Търново

Next article

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Next article
Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

15. СУ „Адам Мицкевич“ в София откри учебна оранжерия

15. СУ "Адам Мицкевич" в София откри учебна оранжерия

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"