Filosofiya-Philosophy
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2024

Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище

Двадесет и две национални програми за развитие на образованието одобри Отрасловият съвет по образование

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
01/03/2024
in Новини 2024
0
Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище
0
Shares
0
Hits
Share on FacebookShare on Twitter
Снимка Пресцентър на МОН

Двадесет и две национални програми за развитие на образованието одобри Отрасловият съвет по образование, който проведе заседание в МОН. Две от тях са нови – „Безопасност на движението по пътищата“ и „Без агресия за сигурна образователна среда“, съобщава пресцентърът на МОН.

За първата се предвижда бюджет от над 4 000 000 лв., като целта е формиране и развитие на компетентности за отговорно поведение на децата и учениците, свързани с безопасността на движението по пътищата (БДП). Това ще става чрез

подкрепа на обучението по БДП, изграждане на площадки за неговото провеждане, използване на интерактивно приложение за пътна безопасност,

както и осигуряване на транспортни средства за превоз на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Предвижда се и възможност в схемите за превоз да бъдат включени и електрически автобуси.

Новата Национална програма за превенция на агресията и тормоза е на стойност 500 000 лв. и е продължение на дейностите, изпълнявани миналата година по модул „Училище без агресия за сигурна училищна среда“ на НП „Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците“.

Мерките, насочени към създаването на сигурна образователна среда без агресия, ще обхванат по-голям брой училища и ще включват и детските градини.

В Националната програма за провеждане на национално стандартизирано външно оценяване са включени и дейности, свързани с подготовка за участие на училищата в международното изследване PISA 2025.

Сред тях са изготвянето на примерни теми по рамката на изследването и създаване на банка от задачи в областта на природните науки за подготовка на учениците.

Подобряването на компетентностите на учениците, учителите и ръководните екипи по отношение на киберсигурността и безопасно използване на интернет е нов момент в Програмата за осигуряване на информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образование. По нея е предвидено също осигуряването на устройства за четене за ученици с дислексия, дисграфия и дискалкулия.

В НП „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ ще бъдат включени дейности за кариерно ориентиране и консултиране на центровете за подкрепа за личностно развитие и училищата, оборудване и предоставяне на консумативи и материали, спомагащи кариерното ориентиране, и създаване на информационни и методически ресурси за кариерното ориентиране и консултиране.

Националната програма „Иновации в действие“ тази година е с акцент върху училища, въвели нови учебни предмети и интердисциплинарни модули.

Предвижда се бюджетът на този нов модул да бъде  1,8 млн. лв.

Нов модули ще има в програмите „България – образователни маршрути“, „Професионално образование и обучение“ и „Профилактика и рехабилитация на педагогическите специалисти“.

В дейностите по първата ще се включат българските неделни училища в чужбина, подпомагани от МОН, и българските държавни училища в чужбина, като предвиденият бюджет е 500 000 лв. Толкова ще бъде и стойността на модул „Състезания по професии“ по НП „Професионално образование и обучение“.

За дейности, свързани с преодоляването на професионалния хроничен стрес на учителите са предвидени 95 000 лв. по Програмата за рехабилитация и профилактика на педагогическите специалисти.

На заседанието на Отрасловия съвет министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, заместник-министрите, експерти от МОН и социалните партньори обсъдиха също визия за създаване на стандарт за качество в образованието и процедурите по изграждане на STEM кабинети в училищата. Деца от 91. ДГ „Слънчев кът“ раздадоха мартеници на всички участници и ги поздравиха със стихове по случай 1 март.

 

Your Image Description

Related articles:

Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв. Близо 1500 детски градини ще бъдат финансирани по проект „Силен старт“ МОН не обсъжда и не подготвя въвеждането на изпит в детската градина Четири столични училища прилагат инструмент за социално включване в образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ДенятМОНнационални програмиОтраслов съвет

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Дeца от 26 училища и детски градини се включиха в първомартенски благотворителен базар в МОН

Next article

Тео Койчинов от FRESH!: РАДИОактивен съм всеки делник – поне за 4 часа

Next article
Тео Койчинов от FRESH!: РАДИОактивен съм всеки делник – поне за 4 часа

Тео Койчинов от FRESH!: РАДИОактивен съм всеки делник – поне за 4 часа

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.